אומנות מקומית

ביקור בסטודיו של יונתן גת: האומן שמכניס חיים לברזל

כשנכנסנו לסטודיו של יונתן גת בקציר, מיד הרגשנו שאנחנו עומדים להיות עדים לתהליך יוצא דופן. החום האדיר שנוצר מהאש, הברזל המלובן, ומכת הפטיש המדויקת על הסדן – כל אלה יוצרים חוויה פלאית, שבה חומר גולמי הופך לאומנות ייחודית. קשה שלא להתפעל מהחיבור העמוק בין יונתן לחומר שהוא מעבד בידיו המיומנות.

יונתן גת, חרש ברזל מזה שנים רבות, מתאר את רגעי העבודה כמעין דיאלוג בין האדם לחומר. "הברזל עובר תהליך של חימום עד ל-1200 מעלות, וזהו הרגע שבו הוא מתגמש וניתן לעיצוב. כל מכת פטיש על הסדן מרגישה כאילו מתרחש כאן קסם של ממש", הוא מסביר לנו במהלך הביקור.

הגלריה שבביתם של יונתן ואשתו ציונה היא מקום של קסם בפני עצמו. בתוך המרחב הביתי והחמים שלהם, נחשפנו ליצירות הברזל של יונתן, המשקפות את תשוקתו לעבודה עם החומר הקשיח הזה, המפיח בו חיים חדשים. כל יצירה בסטודיו היא שילוב בין חומר חזק וקשוח לבין עדינות ודיוק, מה שהופך אותן לייחודיות כל כך.

אבל הברזל הוא רק חלק מהסיפור. יונתן וציונה משתפים פעולה ביצירת חוויות שמחברות בין האומנות לאירוח. ציונה, אמנית ומומחית בבישול, מציעה את כישוריה הקולינריים לצד היצירות של יונתן, והשילוב הזה הופך את הביקור לחוויה מעולם אחר – לא רק ויזואלית, אלא גם קולינרית.

במהלך הביקור שלנו, זכינו לא רק להתרשם מיצירותיו המרשימות של יונתן, אלא גם לשמוע ממנו על ההשראות שמאחורי העבודות. "העבודה עם הברזל דורשת סבלנות, הבנה עמוקה של החומר והרבה כוח פיזי. אך מה שחשוב באמת זה הקשר הרגשי שנוצר עם החומר. אני מתייחס לכל יצירה כאילו יש לה נשמה", הוא מספר לנו בהתלהבות.

הסטודיו של יונתן הוא כמו מפגש בין מסורת למודרניות – הוא שומר על טכניקות עבודה עתיקות של חימום הברזל באש ועיצובו ביד, אך מביא את היצירות לעידן הנוכחי עם עיצובים שמתאימים לבתים מודרניים, גינות, ומרחבים ציבוריים. כל פסל, כל מתקן ברזל, כל פרט קטן מלא תשומת לב ומעיד על האומנות הרבה שמושקעת בו.

לסיום, יונתן וציונה אירחו אותנו לארוחה מעשה ידיה של ציונה, אשר השלימה את החוויה והביאה ממד נוסף של יצירתיות וייחודיות.

ציונה, אשתו של יונתן, מכניסה את המבקרים למטבח המסורתי שלה, המלא בטעמים וניחוחות ירושלמיים משובחים. המטעמים שהיא מגישה מזכירים את הבישול של פעם – אוכל ביתי שמחבר את המבקרים לטעמים ולריחות של מחוזות רחוקים, מה שהופך את הביקור למפגש משולב בין אמנות לטעם.

השילוב בין הברזל, האש והאוכל יצר אווירה שקשה לשכוח. זהו ביקור שמותיר רושם עמוק לא רק על החושים אלא גם על הלב.

היצירות של יונתן גת מספרות סיפור של מסע בין עולמות – בין חום לקור, בין קשיחות ועדינות, בין מסורת לעתיד. הביקור אצל יונתן וציונה הוא חוויה בלתי נשכחת, שמשלבת אומנות מעוררת השראה ואירוח חם מהלב.

לפרטים: 050-2006500

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

אומנות מקומית

וגם. נופר בר

וגם /נופר בר שְׁתִיקוֹתַיִךְ טִפְטְפוּ עַל פָּנִים גְּלוּיוֹת, בָּהֶן עֵינַיִם תְּמֵהוֹת. אֲמָרִים נֶאֱלָמִים הִתְקַבְּצוּ כִּפְקַעַת דֶּשֶׁא יָרֹק שֶׁעֻשַּׂב בִּשְׂפָתֶיךָ. רוּחַ
צביקה אלטמן סדנאות פיסול למבוגרים - בסטודיו על ההר בלב טבע ירוק ומעורר יצירתיות
אומנות מקומית עסקים מקומיים

סדנאות פיסול למבוגרים עם הפסל צביקה אלטמן ב"סטודיו על ההר"

לאנשים המחפשים אתנחתא יצירתית ובה עשייה נהדרת דרך עולמות הפיסול - הסדנאות של צביקה אלטמן פסל ישראלי ותיק ובעל שם