חדרה חינוך

מית"ר נירים בחדרה זוכה לשבחים

 

child-891201_640-300x200 מית"ר נירים בחדרה זוכה לשבחים
מית"ר נירים  נלחם ללא פשרות על עתידו של כל נער ונערה בחדרה צילום אילוסטרציה:PIXABAY

ההנהלה הארצית של השירות לשיקום נוער ומנהלי מית"ר מכל הארץ התארחו במית"ר נירים בחדרה ושיבחו את ההתגייסות של עיריית חדרה להצלחת הפעילות וקידום בני הנוער

ההנהלה הארצית של השירות לשיקום נוער ומנהלי מית"ר (מרכז יום תומך רב-תחומי) מכל הארץ התארחו במית"ר נירים בחדרה.

מרכז היום הייחודי לנוער מית"ר נירים, הפועל בחדרה, מעניק מעטפת חמה ותומכת לבני נוער מרחבי העיר אשר מתקשים לתפקד במסגרות חינוכיות.

מית"ר נירים בחדרה הוא אחד מבין 15 פרויקטי מית"ר המופעלים ברחבי הארץ. ייחודיות הפרויקט בחדרה היא השותפות של משרד הרווחה ואגף הרווחה של עיריית חדרה עם עמותת "נירים בשכונות" ע"ש בן העיר חדרה, רס"ן ניר קריצ'מן ז"ל, אשר נפל בפעילות מבצעית במסגרת שירותו כלוחם שייטת 13. במסגרת שותפות זו עוברים חניכי מית"ר נירים שינוי חיובי בכל תחומי חייהם באמצעות מסעות ופעילויות שטח ואתגרים.

המית"ר פועל בשעות הבוקר כרשת ביטחון לבני נוער המנותקים מבית הספר וזקוקים למסגרת יום תומכת. בשעות אחר הצהרים מאפשר המית"ר לבני הנוער תפקוד נורמטיבי ושימור המסגרת בה הם נמצאים. במרכז מגוון רחב של הכשרות מקצועיות, שפע פעילויות חברתיות, וחיזוק בכל תחומי החיים על מנת לקדם את בני הנוער ולסייע להם להשתלב במסגרות חינוך, צבא ותעסוקה באופן הטוב ביותר.

בתוכנית העבודה של מית"ר נירים מוצעת לבני הנוער פעילות ענפה בתחומים שונים, כולל הכשרות וסדנאות מקצועיות, כישורי חיים, פעילות שטח, ספורט ועוד. כל התחומים עוסקים בהקניית הרגלים והכנה לקראת המשך דרכם וקליטתם במסגרות המשך.

השבוע, כאמור, התארחו בחדרה הנהלת השירות לשיקום נוער של משרד הרווחה ובראשה מנהלת השירות יחיאלה ארבל, וכן מפקחי השירות ומנהלי מית"ר מרחבי הארץ.

מנהלת מית"ר נירים אילת הררי כץ, ומנהלת מחלקת הנוער של אגף הרווחה ורדה ביטון, הציגו לאורחים את הייחודיות של מית"ר נירים ואת תנופת הצמיחה וההצלחות הרבות שנוחל הפרויקט בחדרה.

מנהלת השירות ארבל החמיאה לצוות מית"ר נירים, וציינה את עיריית חדרה המעניקה רוח גבית ותמיכה מלאה למרכז, ולוקחת אחריות על בני הנוער בתחום שיפוטה.

מית"ר נירים מצליח להוות מענה ייחודי ואטרקטיבי לבני נוער בחדרה ולהביא אותם ממצב של קושי וניתוק למצב של שילוב משמעותי בחברה. בין היתר סייעו  בוגרי המרכז בהצלחה קורסים מקצועיים כגון טבחות וקונדיטוריה, ספרות ותקליטנות וישנן הכשרות רבות בפתח. כמו כן הצליח המרכז להקים בשנה האחרונה מרכז מוזיקה מקצועי – "מיתרים" – בשילוב כוחות בין המגזר העסקי והחברתי.

מנהלת מית"ר נירים אילת הררי כץ ציינה כי בין הגורמים המרכזיים להצלחת הפרויקט ניצבת הירתמותם העיקשת והבלתי מתפשרת של ראש העיר צביקה גנדלמן, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, ומנהלת אגף הרווחה זיוה הימברג.

מנהלת מחלקת הנוער באגף הרווחה העירוני, ורדה ביטון, הציבה כיעד לשנת 2016 את המשך תנופת מית"ר נירים אשר נלחם ללא פשרות על עתידו של כל נער ונערה בחדרה, גם במקרים שבהם שאר הגורמים, ולעתים אפילו הנער ומשפחתו הרימו ידיים.

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

חינוך

פרס החינוך לפרדס חנה

המועצה קיבלה 100 אלף ₪ להשקעה בפרויקטים חינוכיים
חינוך

שוב חילופי מנהלים באגף החינוך בחדרה

לאה אבוטבול הודיעה על יציאה לחופשה ללא תשלום
ניתן ליצור איתנו קשר בערוצים הבאים