יום הדואר הבינלאומי הוא זמן נפלא להצדיע לאהובה רחמילוב הדוורית הוותיקה בחדרה
רחמילוב: "הכל הפך אישי וקרוב יותר. לעיתים נדמה שהדואר והתושבי חדרה הם המשפחה הראשונה שלי"
12 שנה חלפו מהפעם הראשונה שאהובה רחמילוב (49), נשואה ואם לארבעה מחדרה הרימה את שק המכתבים הראשון. במבט לאחור, פני חברת דואר ישראל השתנו בצורה דרמטית: "עולם הסחר המקוון תפס את מקומו של הדואר המסורתי, ואנו רואים פחות מכתבים ויותר חבילות", אומרת רחמילוב. "בעבר, לא הייתה כמות חבילות כמו שיש היום, וגם ישנה ירידה חדה בכמות המכתבים. מתארת, ומפרטת על השירות שהפך אישי יותר: "אני מכירה כל כך הרבה אנשים בעיר מחלוקת הדואר. הכל הפך אישי וקרוב יותר. כיום, יש לי 80% מהטלפונים של התושבים, וכמובן שזה הדדי, מה שמאפשר מתן שירות מהיר יותר, קרוב יותר וכמובן הרבה יותר זמין. אלו דברים שבעבר הלא רחוק לא היו והקשו על העבודה, והיום מתאפשרים ביתר קלות".
חדרה: מקום 11 בארץ בהזמנת חבילות בחציון הראשון של 2021
תושבי חדרה הם בין שיאני ההזמנות און ליין בארץ, כך עולה מנתוני דואר ישראל שפורסמו לרגל סיכום החציון הראשון (ינואר-יוני) של שנת 2021. "תושבי חדרה, כמו כל עם ישראל אוהבים מאוד לקנות ברשת. זוהי כבר אינה נחלת הצעירים או נשים בלבד, אלא של כולם. בחצי השנה הראשונה של השנה הוזמנו 90 אלף חבילות יותר מהתקופה המקבילה בשנה החולפת. 360 אלף חבילות מחו"ל, לעומת 270 אלף חבילות בחציון הראשון של 2020", מפרטת רחמילוב. אם מסתכלים ביחס לגודל האוכלוסיה, כל תושב חדרה הזמין בממוצע 3.6 חבילות. נתון הממקם את חדרה במקום ה-11 בארץ בהזמנת חבילות מחו"ל. "מתוך כלל החבילות שנמסרו לתושבי חדרה, כמחצית חולקו באמצעות עסקים קטנים מקומיים, שעובדים בשיתוף דואר ישראל, וכך הדואר תומך בעסקים אלו, מאחר וכמעט כל לקוח שאוסף חבילה גם קונה משהו באותו בית עסק", מתארת רחמילוב. בירידה לפרטים, בחציון של השנה חולקו בחדרה 164.5 אלף חבילו באמצעות עסקים מקומיים שתפקדו כמרכזי מסירת חבילות של דואר ישראל, שמבית העסק המוביל עם כרבע מכלל המסירות בעיר, הוא "מקור הסטוקים" עם 41.4 אלף מסירות חבילות בחצי שנה.
תור בקליק: מהפכה בעיר בזמני ההמתנה בסניפי הדואר בחדרה
נתון מעניין נוסף שניתן לציין, באופן ארצי, היא הירידה בזמני ההמתנה בסניפים בעקבות שירות "תור בקליק" שהוטמע השנה גם בסניפי הדואר בחדרה, כשמעל ל-70% מהלקוחות המגיעים לסניפי הדואר לקבלת שירות, מזמינים כיום תור בקליק מבעוד מועד ונמנעים מזמני המתנה. זמן ההמתנה לקבלת שירות בסניף עומד כיום על 7 דקות בממוצע, לעומת 12 דקות אשתקד. "יחידת הדוורים של חדרה הינה יחידה מובילה ברמה ארצית במדדי שירות", העידה רחמילוב והוסיפה: "מדובר ביחידה מגובשת הרואה את הלקוח כערך עליון".
מאחורי הדמות המוכרת והחייכנית של אהובה קיים סיפור התמודדות לא פשוט. חודשים ספורים אחרי שהפכה לדוורית, קיבלה רחמילוב בשורה לא פשוטה, כזו שמשנה חיים וסדרי עדיפויות. רחמילוב התבשרה כי אופיר, בתה הקטנה, חולה במחלה גנטית נדירה (CGD), הגורמת לכשל במערכת החיסונית. לפני שלוש שנים מצבה של אופיר התדרדר, ורחמילוב נאלצה להיעדר מהעבודה לתקופות ממושכות: "לפני כשנה אופיר עברה השתלת מח עצם", שיתפה בגילוי לב, ולמרות שנאלצה להיעדר מהעבודה, רחמילוב לא היתה מוכנה לשמוע על תקלות בעבודה: "מספר חודשים נעדרתי מהעבודה, וגם בזמן הזה הייתי זמינה ללקוחות שלי. קישרתי, התקשרתי, עזרתי במה שצריך. עד היום אני מתמודדת עם זה. יש תקופות שאני חצי חודש בעבודה וחצי חודש בבית חולים. החיבוק העוטף שקיבלתי במקום העבודה ותושבי העיר מרעיד את הלב. התקשרו אלי מכל סניפי הדואר בארץ בשביל לסייע. נותני שירות אשנב מירושלים הגיעו אלי בכדי לשאול לעזרה". סיפרה רחמילוב.
כתושבת העיר וכמי שמכירה את רחובותיה ככף ידה, רחמילוב מוצאת בעבודה, באוויר ובאווירה הרבה נחמה, דאגה וסיוע. "אני עובדת בשני האזורים הגדולים בחדרה. כל יום זה אזור אחר. יש ימים מאוד קשים, והדינמיקה בעבודה, האינטראקציה, החיוך והתודה של הצרכנים זה מעודד ומשמח. ישנם כאלה ששואלים לשלומה של אופיר וזה מאוד מרגש ומחזק. התמיכה הזו, שהיא צנועה אך מאוד נעימה, נותנת כוחות להתמודד, לעבוד ולחיות. אני אוהבת לתת שירות מכל הלב וזה מחזק מאוד. הדואר והתושבים זו המשפחה השניה שלי, ולפעמים נדמה שזו המשפחה ראשונה". תיארה רחמילוב.
ובכל זאת, הקשב והעזרה מסייעים רבות בהתמודדות עם הסיטואציה הסבוכה, אך ברגע שנגמר היום, ואהובה חוזרת אל חיק בית ומשפחתה, ההתמודדות הופכת קשה אף יותר. לדברי רחמילוב, היא שואבת המון כוחות דווקא מצדה של אופיר, שלא נותנת לרוחה ליפול: "היא ילדה כל כך שמחה ואופטימית, שזה מחזק גם אותה וגם אותנו, והפנים שלה תמיד משדרות לחיוב. יש רגעים שהחיוך שלה הוא חבל הצלה, סוג של עוגן שפשוט נותן להישען עליו. רק שתחייך כל החיים, סיכמה רחמילוב.