מקומי נדל"ן קיסריה

הוועדה המחוזית חיפה אישרה למתן תוקף את התוכנית להרחבת פארק התעסוקה קיסריה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה לאשר את התוכנית להרחבת פארק התעסוקה בקיסריה ('מתחם 3'). 

התוכנית חלה בחלק הצפוני של פארק התעשייה בשטח של 370 דונם, בתחום שטח המיועד לתעשייה על פי תכניות קודמות. התוכנית מציעה את הגדלת שטחי התעסוקה בחלקו הצפוני של המתחם בהיקף של כ-630 אלף מ"ר, באמצעות הגדלת זכויות הבנייה ל-200% במקום 75% במצב כיום. 

בנוסף להגדלת הזכויות לתעסוקה, התוכנית מאפשרת הקמת שירותים נלווים התומכים בתעסוקה כגון מסחר, שירותים עסקיים ומשרדים. 

הפארק משתרע על פני כ-3,500 דונם בשטח מצפון ומדרום לכביש 651, מערבית לפרדס חנה כרכור, מזרחית לכביש 4 ואור עקיבא. הפארק מנוהל ע"י החברה לפיתוח קיסריה, ורובו בשטח גלילי (ללא שיפוט), בו הוועדה המחוזית משמשת גם כוועדה מקומית. פארק התעסוקה מוגדר בתוכנית המתאר המחוזית כאזור תעסוקה, אחד מבין חמישה אזורים במחוז חיפה. מדובר בפארק תעסוקה המשמש כמוקד תעסוקה אזורי ליישובי הסביבה, ופועלות בו חברות גדולות בעיקר במסגרת מפעלי תעשייה מסורתית, תעשייה עתירת ידע ומרכזים לוגיסטיים. 

לדברי מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, "מדובר במתחם תעסוקה מצליח מאוד המצוי באזור ביקוש, המתפתח בקצב בנייה של  עשרות אלפי מ"ר בשנה. התוכנית תיתן מענה לביקושים הקיימים והעתידים הן על ידי הגדלת זכויות הבנייה ל 200%, וכן על ידי תוספת שימושים וקביעת שטחים למרלוגים. המתחם נשען על נגישות טובה- רכבת, כבישים ארציים ומערכת תחבורה ציבורית מפותחת. מדיניות המחוז הינה לעודד את הגדלת שטחי הבנייה בשטח זה כך שינוצל לטובת תעסוקה מגוונת ומועסקים באזור ביקוש".

התוכנית תואמת למסמך המדיניות שאומץ ע"י הוועדה המחוזית בינואר 2019. המסמך שהציע תכנון מחדש של החלק הצפוני-מערבי של הפארק ליצירת מתחם כולל תעסוקה עתירת ידע, ומרכזים לוגיסטיים.

התכנית מקודמת ע"י החברה לפיתוח קיסריה בניהול חברת סיטילינק, ונערכה ע"י מושלי אלדר אדריכלים.

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

נדל"ן

טיפים למציאת מתווך

לפני שאתם חותמים על חוזה עם מתווך כדאי שתבדקו מספר דברים
נדל"ן

כמה עולה נסיעה באוטובוס?

תושבי הפריפריה משלמים עד 230% יותר לקילומטר עבור נסיעה בתחבורה הציבורית לעומת תושבי המרכז
ניתן ליצור איתנו קשר בערוצים הבאים