נדל"ן

עם הנוף לים

מאת מיה ישראלי

אור עקיבא עלתה בשנתיים האחרונות על מפת הביקושים לנדל"ן וקצב הבניה והפיתוח בעיר מרשים ביותר. שכונות חדשות נוספו, פרויקטים רבים נמצאים בשלבי בנייה, אזור התעשייה מתפתח ואוכלוסייה חדשה של זוגות צעירים הצטרפה לעיר ומשנה את המבנה הדמוגרפי.

האטרקטיביות של אור עקיבא נובעת מכמה סיבות בראשן ההשקעה המסיבית בחינוך, שמהווה מקור משיכה לזוגות צעירים משפרי דיור מרמה סוציואקונומית גבוהה שמחפשים חינוך איכותי לילדיהם. מגוון החוגים והיכל התרבות, שמספק שפע של אירועי תרבות.

בנוסף, אור עקיבא נהנית מרמת נגישות גבוהה היות והיא ממוקמת סמוך לצירי תנועה מרכזיים – כבישים 2, 4, וכן קירבה לתחנת רכבת. מיקומה המרכזי בין חיפה לתל אביב מאפשר מקומות תעסוקה רבים במרחק של כחצי שעת נסיעה בלבד. זאת בנוסף לאזור התעשייה המרשים שהוקם בעיר. כל אלה הופכים את אור עקיבא ליעד נדל"ני נחשק.

לפי הערכות, אור עקיבא עומדת להכפיל את מספר תושביה תוך 7-8 שנים. מהלך שיאיץ וירחיב גם את פיתוח התשתיות בעיר: גני ילדים, בתי ספר וגני המשחקים שיתנו מענה לאוכלוסייה החדשה שתגיע.

ב- 2010 סופחו לשטח שיפוטה של אור עקיבא כ-1,000 דונם בצפון מזרח העיר. על שטח זה מתוכננת לקום שכונת מגורים בת כ-2,100 יחידות דיור, פארק גדול שישמש לפנאי ולספורט.

גם המכרזים לרכישת קרקעות בעיר זוכים להתעניינות רבה מצד חברות בנייה. לשני מכרזים שפרסמו לאחרונה משרד השיכון ורמ"י לבניית 240 יח"ד ניגשו 14 חברות נדל"ן מובילות.

חברת רוטשטיין זכתה במתחם הגדול בן 14 דונם, המיועד לבניית 146 דירות, לפי 290 אלף שקל למרכיב הקרקע ליח"ד כולל עלויות פיתוח. במתחם השני בשטח של 5 דונם, המיועד לבניית 94 דירות זכתה חברת גרופית הנדסה, לפי מחיר של 260 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליח"ד כולל עלויות פיתוח.

פינוי בינוי בשז"ר

צילום: חפץ תקשורת

לפני כחודש אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה תוכנית פינוי-בינוי גדולה בשכונת שז"ר במערב אור-עקיבא. מדובר בתוכנית הכוללת בנייה של 1,750 יחידות דיור במגדלים בני 8, 18, ו-25 קומות במקום 352 הדירות הקיימות, כלומר תוספת של כ-1,400 יח"ד.

במסגרת התב"ע נקבע כי 20% מהיח"ד יהיו דירות קטנות בשטח של עד 75 מ"ר. בנוסף, כוללת התוכנית כ-3,500 מ"ר שטחי מסחר המשולבים בקומות הראשונות של חלק ממבני המגורים, ופארק גדול. היזמים מצידם התחייבו לשפץ את בית ספר רוטשילד בשכונה ולהרחיב קטע כביש בתוך המתחם.

התוכנית הוגשה ע"י עיריית אור עקיבא והחברה היזמית NSA – התחדשות עירונית בניהולו של אל"מ (במיל') ניסים אסייג, יליד אור עקיבא, והיא חלה על שטח בהיקף של כ-118 דונם בשכונת שז"ר בסמוך לכביש החוף.

פרויקט "מבואות קיסריה"

אאורה ישראל, שבשליטת יעקב אטרקצ'י תחל לבנות בחודש מאי את פרויקט "מבואות קיסריה" שבשכונת נוף ים. הפרויקט, כולל שלושה מגדלים בני 20 קומות סה"כ 270 דירות. בניית הפרויקט צפויה להימשך 30 חודשים, ואכלוסו צפוי באוקטובר 2017.

הפרויקט מוקם כמתחם מגורים סגור בקרבה לצומת קיסריה-אור עקיבא שעל כביש החוף (כביש 2) ובסמיכות לתחנת רכבת. הפרויקט יכלול גם פארק, מגרשי טניס, חדר כושר וספא לשימוש דיירי הפרויקט בלבד, וכן מרכז מסחרי קטן. הנוף הנשקף מהמגדלים המתוכננים פונה לים, לעתיקות קיסריה, למועדון הגולף ולפארק אור עקיבא העתידי ויישאר פתוח שכן לא מתוכננת בניה נוספת בסמוך.

שכונת נוף ים היא שכונה חדשה הנבנית בימים אלה, וממוקמת על גבול אור עקיבא במבואות קיסריה, באזור הצופה לים וסמוך לקריית החינוך "עתידים".

מהחברה נמסר, כי עד כה שווקו 140 מהדירות ולכן הוחלט להקים את שלושת המגדלים במקביל. בפרויקט משווקות דירות 4 חדרים החל מ-1.19 מיליון שקל ודירות 5 חדרים החל מ-1.34 מיליון שקל.

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

נדל"ן

טיפים למציאת מתווך

לפני שאתם חותמים על חוזה עם מתווך כדאי שתבדקו מספר דברים
נדל"ן

כמה עולה נסיעה באוטובוס?

תושבי הפריפריה משלמים עד 230% יותר לקילומטר עבור נסיעה בתחבורה הציבורית לעומת תושבי המרכז