חדרה מקומי

תוכנית "קהילה מיטיבה" בחדרה יוצאת לדרך

תושבי שכונות בית אליעזר ודניה נבחרו להוביל פיילוט ראשון מסוגו בעיר,
במסגרתו יקדמו יחד עם העירייה יוזמות לחיזוק הקהילה, שיפור איכות החיים ופיתוח תחושת השייכות

חדש בחדרה: העיר נבחרה להשתתף בפיילוט ייחודי בו תושבי שכונות מזרח העיר – בית אליעזר ודניה – ייקחו חלק פעיל בתכנית "קהילה מיטיבה" של משרד הרווחה והג'וניט, בהובלת המחלקה למשאבי קהילה באגף הרווחה והשירותים החברתיים בעירייה. התכנית האסטרטגית, המיועדת ל-16 רשויות בכל הארץ, שמה לה למטרה לעודד חיבור בין תושבים לעירייה ולקדם יוזמות שיגבירו את חוסנה של הקהילה המקומית באמצעות תהליך משתף ורב מגזרי מלידה ועד זקנה.

התכנית הושקה במפגש התנעה חגיגי עם ראש העיר ניר בן חיים, מנכ"לית העיריה ונציגי אגפי העירייה, הקרן לפיתוח חדרה, החברה הכלכלית ופנאי העיר ונציגי משרד הרווחה וג'וינט ישראל. במפגש הדגיש ראש העיר את חשיבותה של התכנית, המחזקת את החיבור בין הקהילה לעירייה ומקדמת שותפויות וחוסן קהילתי, תוך חתירה לשיפור מתמשך באיכות חיים התושבים.

כחלק מההכנות, הפיצה העירייה סקר למיפוי צרכים התושבים, בו לקחו חלק למעלה מ-500 תושבי השכונה ובהמשך יופץ סקר ייעודי לבעלי עסקים. תוצאות הסקר ישמשו כבסיס ליצירת צוותי עבודה משותפים של תושבים ועובדי עירייה שיקדמו את התכנית השכונתית בארבעה תחומים: חברתי-קהילתי, חינוכי, כלכלי ופיזי-אורבני.

כבר עתה פועל במסגרת התכנית צוות חירום שכונתי (צח"ש), המורכב מ-20 תושבים שעברו הכשרה מקצועית ומוכנים לסייע הן בשגרה והן בחירום. רננה עומסי, עו"ס קהילה ומובילת התכנית בחדרה, ציינה כי "קהילה מיטיבה היא הזדמנות ייחודית לשיתוף פעולה הדוק בין תושבים לעירייה. אנו בונים בסיס לשותפויות שמקדמות ומחזקות את הקהילה, כשהמטרה היא לעודד תחושת אחריות, מעורבות ושייכות שתשפר את חיי היום-יום בשכונה".

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

מבט אל מקומי פרדס חנה כרכור תרבות ופנאי

הפרכוריאדע הראשונה

ביום שישי יצאה לדרך הפרכוריאדע, העדלאידע הראשונה של פרדס חנה כרכור, שעמדה בסימן המיחזור. היה שמח וצבעוני
בריאות וספורט חדרה

הילד היפראקטיבי? תנסו אומנויות לחימה

האימונים משפרים את יכולותיהם של הילדים בכל תחומי החיים, ובעיקר בבניית ביטחון עצמי ובחיזוק המוטיבציה בלימודים
ניתן ליצור איתנו קשר בערוצים הבאים