בריאות וספורט

חוגגים את סוכות בצל הטילים: איך לשמור על בטיחות בחג בזמן מלחמה?

בניית הסוכה, ההכנות לאירוח החג, והשמחה המשפחתית, כל אלו הם חלק בלתי נפרד מחג סוכות. אולם השנה, בעודנו מתכוננים לחג בצל המלחמה, עלינו להיות ערניים גם לסכנות האורבות לנו. ד"ר מוחמד קבהא, מנהל רפואי מלר"ד מאוחדת בחדרה, מסביר על הסכנות הקיימות במהלך בניית הסוכה, וכן במהלך השהות בה, תוך מתן התייחסות לאיומים הביטחוניים. לצד פציעות שכיחות כמו חתכים וחבלות, חשוב להיות ערוכים גם לאירועי חירום, כמו אזעקות והצורך להגיע למרחב מוגן.

מהם סוגי הפציעות השכיחות בחג סוכות?

"מדי שנה, אנחנו רואים ילדים ומבוגרים המגיעים עם פציעות שנגרמות במהלך בניית הסוכה – מכות מפטישים, חתכים מקוצים של עצי דקל, ולעיתים חנק ממאכלים כמו גרעיני תמר ורימונים. לצד כל אלו, יש גם סכנות הקשורות לחשמל, כאשר הסוכה מקושטת בתאורה או מכשירים חשמליים", מסביר ד"ר קבהא.

ממה צריך להיזהר?

"בעת בניית הסוכה הקפידו להשתמש בכלי עבודה בצורה בטוחה במיוחד פטישים, והרחיקו ילדים. סידור הסכך מצריך זהירות מקוצים חדים, ולכן מומלץ להשתמש בכפפות. מאכלים כגון גרעיני תמר ורימונים, הנפוצים בחג, עלולים לגרום לחנק אצל ילדים קטנים, ולכן יש להשגיח עליהם מקרוב. חיבורי חשמל בסוכה חייבים להיות מקצועיים ובטוחים, ולהיות רחוקים מהישג ידם של הילדים. חשוב ביותר לא להשאיר ילדים ללא השגחה בסביבת הסוכה", מדגיש ד"ר קבהא.

לצד ההנחיות הרגילות, האם יש הנחיות מיוחדות לעורף לחגיגות על רקע ההסלמה במלחמה וירי הטילים שהתרחב כמעט לכל הארץ?

"הסכנה הגדולה ביותר השנה היא הפגיעה מטילים בזמן השהות בסוכה. לכן, יש להישמע להנחיות פיקוד העורף ולוודא שהסוכה ממוקמת בקרבת מרחב מוגן לפי זמני ההתגוננות באזור, וזאת על מנת למנוע פגיעה ופציעה בעת ההגעה למרחב המוגן", אומר ד"ר קבהא.

מה לעשות במקרה של פגיעה?

"אם, למרות כל הזהירות, מתרחשת פציעה, יש לפעול במהירות ובאופן נכון. במקרים של חתכים או פציעות קלות, יש לשטוף את הפצע במים נקיים, לחטא ולעצור דימומים במידת הצורך. במקרה של חנק, פגיעה קשה, או אם יש ספק לגבי חומרת הפציעה, יש לפנות למלר"ד בהקדם. המלר"ד פתוח במהלך החג ובחול המועד", מסכם ד"ר קבהא.

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

בריאות וספורט

נאבקים באלימות נגד נשים

אלה גולן, אחת מנשותיו של גואל רצון, שחוותה שבי פסיכולוגי וכלא רגשי. סיפרה על תהליך יציאתה לחופשי מהכת
כורכום
בריאות וספורט

כורכום – הכוכב החדש בתזונה

'כורכומין אפקט' מסייע בטיפול בדלקות שונות, עוזר בבעיות פיזיות ובאופן שוטף לתחזוקת הגוף ומערכותיו
ניתן ליצור איתנו קשר בערוצים הבאים