צרכנות ושופינג

טיפים לשמירה על בריאות הרגליים בשירות הצבאי

ההשתתפות בשירות צבאי ממושך בתנאי שטח עלולה להוביל לעומס רב על כפות הרגליים. להליכה וריצה מרובות, הזעה ונשיאת ציוד כבד, עלולים לגרום לבעיות אורטופדיות מסוגים שונים כמו כאבים בעקב, יבלות ושברי מאמץ. כדי להפחית סיכונים יש להקפיד על נוחות מרבית במהלך השהייה בשטח. שגיא קליין, אורתוטיסט מומחה לכף הרגל ומדרסים לרשת א.א אורטופדיה משתף בטיפים ועצות קלות ליישום שיעזרו לשמור על בריאות כף הרגל.

תומכים בכף הרגל

בחירת נעליים נכונה היא קריטית לתפקוד אופטימלי. נעליים צבאיות אמנם מחויבות, אך מומלץ לוודא שהן במידה הנכונה, מתאימות אישית למבנה כף הרגל ומספקות תמיכה מספקת לעקב ולכף הרגל כולה.  בנושא זה מדרסים מותאמים אישית מהווים פתרון למבנה הכף הרגל ייחודי של החייל. הם משלבים חומרים שונים כדי לספק תמיכה מיטבית לפי הצרכים האישיים, ולכן יעילים במיוחד עבור אלה שנמצאים זמן רב בנעליים צבאיות בתנאי שטח. הם יספקו תמיכה נכונה לקשת כף הרגל, יפחיתו עומס מהעקבים והמפרקים ויסייעו בהפחתת סיכון לשברי מאמץ ולכאבים כרוניים על ידי הענקת תמיכה לאזורים רגישים.

מניעת יבלות ושפשופים

הופעת יבלות ושפשופים היא בעיה נפוצה במיוחד בתנאי שטח. כדי להימנע מהן, יש להקפיד על החלפת גרביים תדירה ושימוש בגרביים סופגות לחות. בנוסף, ניתן להשתמש בתחבושות הגנה על אזורים רגישים כמו העקבים והבהונות, כדי להפחית את החיכוך ולמנוע יבלות.

חיזוק כף הרגל למניעת שברי מאמץ

שברי מאמץ הם תוצאה ישירה של עומס מתמשך על כפות הרגליים ויכולים להיגרם כתוצאה ממאמץ ממושך או שימוש בציוד כבד. כדי להפחית את הסיכון, מומלץ להימנע מנשיאת משקל כבד ככל האפשר, ובנוסף לבצע תרגילים המיועדים לחיזוק כף הרגל והקרסולכך לדוגמא, הליכה על קצות האצבעות במשך דקה עד שתיים בכל יום תחזק את שרירי כף הרגל ותשפר את שיווי המשקל, מה שפחית את הסיכון לפציעות ולשברי מאמץ.

אוורור וניקוי כפות הרגליים

כדי לשמור על היגיינה ולמנוע התפתחות של פטריות ובעיות עור נוספות, חשוב לאוורר את כפות הרגליים בכל הזדמנות אפשרית. בנוסף, שימוש בפודרה סופגת לחות לפני נעילת הנעליים יכול לעזור בשמירה על רגליים יבשות, במיוחד במצבי חום גבוה או לאחר פעילות גופנית מאומצת.

בחירת גרביים מתאימות

גרביים איכותיות הן מפתח לשמירה על בריאות כף הרגל. יש להעדיף גרביים סופגות זיעה ונושמות, שמפחיתות את הלחות בתוך הנעליים. בנוסף, חשוב לבחור בגרביים המציעות חיזוקים באזורים מועדים לחיכוך, כמו העקבים והבהונות, כדי למנוע פציעות ושפשופים.

מניעת לחות בתוך הנעליים

לחות בתוך הנעליים היא בעיה נפוצה במהלך שירות בשטח, ועלולה להוביל לפטריות ותחושת אי-נוחות. כדי להימנע מכך, מומלץ להשתמש בגרביים סופגות לחות ובפודרה נגד זיעה. בנוסף, חשוב להחליף גרביים לעיתים תכופות, במיוחד לאחר פעילות גופנית מאומצת. אוורור הנעליים בכל הזדמנות אפשרית יסייע גם הוא במניעת לחות ולכלוך. כמו כן, שימוש בגרביים תרמיות אטומות למים והקפדה על נעליים העמידות למים ולרוח יעזרו במניעת כוויות קור והחמרת בעיות עור.

התאוששות ושיפור זרימת הדם לאחר יום מאמץ

בסיום יום עמוס, חשוב להקדיש זמן להתאוששות הרגליים. הרמת הרגליים למשך מספר דקות, או גלגול כדור עיסוי מתחת לכף הרגל, יסייעו לשיפור זרימת הדם ולהפחתת הנפיחות. כמו כן, לשיפור זרימת הדם והפחתת הנפיחות, מומלץ לבצע עיסוי קל לכפות הרגליים באמצעות כדור עיסוי או בקבוק מים קפוא. תרגול של מתיחות פשוטות כמו גלגול כדור קטן מתחת לכף הרגל מסייע להרפיה ומפחית את העומס על השרירים.

המאמר נכתב על די שגיא קליין, אורתוטיסט מומחה לכף הרגל ומדרסים לרשת א.א אורטופדיה www.aa-orthopedics.co.ilלחיילי סדיר ומילואים

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

צרכנות ושופינג

Skwooshi סקוושי להיט חדש לכל המשפחה

    חברת הצעצועים סקאל טויס, היבואנית הרשמית של חברת הצעצועים המובילה בעולם MATTEL, המשווקת משחקים האהובים על הילדים של
קניון עופר לב חדרה
צרכנות ושופינג

קניון עופר לב חדרה,מציע לילדים ולכל המשפחה שלישי תרבותי

קניון עופר לב חדרה מציע הצגות לילדים ולכל המשפחה במהלך חודש ינואר הכניסה לכל ההצגות בחינם!  הצגות בכל יום שלישי במהלך
ניתן ליצור איתנו קשר בערוצים הבאים