חינוך מקומי

מסע ישראלי מהכרמל ועד ירושלים – תלמידי שפיה ועין שמר במסע לחיבור לארץ ולמדינה

כ-270 תלמידי שכבות יא' ממקיף מאיר שפיה וממקיף גוונים עין שמר השתתפו במסע ישראלי בן 6 ימים שעסק בחיבור לארץ, לעם ולמדינה וכלל טיולים בטבע ויום התנדבות בקהילה

מדי שבוע יוצאים מאות בני נוער מכל רחבי הארץ למסע  ישראלי בשבילי הארץ. במסע בן 6 ימים הם עוברים סדרת חוויות מעצבות, תוך קיום שיח עמוק ואמיתי המעצים את תחושת השייכות והקשר לארץ, למדינה ולעם.

בשבוע שעבר השתתפו כ- 270 תלמידים ותלמידות בשכבת כיתה יא' ממקיף מאיר שפיה וממקיף גוונים עין שמר, בשני מסעות נפרדים, שכללו טיול בן יומיים בהרי הכרמל, יום התנדבות בקהילה בערים חדרה ועפולה ומסעות רגליים באזור הכרמל ובהרי ירושלים. את סוף שבוע העבירו התלמידים בירושלים בביקור בהר הרצל ובכותל המערבי. 

במסגרת מסע ישראלי, כל יום מוקדש לנושא אחר: אני ועצמי, אני והקבוצה, אני והקהילה, אני והעם בארץ, אני והמדינה, ואני והיהדות. לצד טיולים בטבע והמפגש עם נופי הארץ, מתקיימים מעגלי שיח, בהם חולקים התלמידים והתלמידות מחשבות ותחושות משותפות, המחזקים את הקשר שלהם לעם, לארץ ולמדינה. מעגלי השיח תורמים לעיצוב זהותם של בני הנוער ומאפשרים להם לשתף ולעבד את חוויותיהם ורגשותיהם על רקע מציאות החיים המורכבת בישראל.

אורי כהן, מנכ"ל מסע ישראלי: "מסע ישראלי, כשמו כן הוא, מסע חיבור לישראל על כל גווניה ומאפייניה. בעבור רבים מהתלמידים, מסע זה מהווה לא רק הפוגה מהמציאות המאתגרת שכולנו מצויים בה, אלא גם הזדמנות להתחבר מחדש לארץ, למדינה ולחברה, לעבד את החוויות שהם חווים כילדים שגדלים בצל מלחמה, ולקיים מפגש משמעותי ומעצים עם חלקיה השונים של החברה הישראלית. בני הנוער האלו הם דור המנהיגות הבא שלנו, מי שבשנים הקרובות יעלו על מדי צבא ויהפכו לחיילי צבא הגנה לישראל. במסע בן שישה ימים אנו מעמיקים את הקשר של כל אחת ואחד מהם עם הארץ, המדינה והעם שלנו ומציידים אותם בכלים שבאמצעותם יוכלו לראות את האחר, להקשיב ובעיקר לעשות טוב."

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

חינוך

פרס החינוך לפרדס חנה

המועצה קיבלה 100 אלף ₪ להשקעה בפרויקטים חינוכיים
חינוך

שוב חילופי מנהלים באגף החינוך בחדרה

לאה אבוטבול הודיעה על יציאה לחופשה ללא תשלום