בנימינה גבעת עדה

צומת חדש ובטיחותי מבנימינה לכיוון כביש 4 דרום בצומת הבורג'

בשורה נהדרת לתושבי בנימינה וגבעת עדה ולכל נהגי האזור כאשר בתום פעילות אינטנסיבית של המועצה, החלו לפעול הרמזורים, והצומת שעל כביש 4 נפתח לתנועה לתקופת הרצה ובחינת השינויים, עד הטקס הרשמי שצפוי באמצע החודש.

מדובר בפרויקט תחבורתי משמעותי עבור תושבי המושבות, תולדה למאבק משפטי שנמשך כבר קרוב ל-20 שנה, וקיבל תוקף משפטי לאחר בג"צ שהגישה המועצה, וכולל את הסטת תנועת הרכבים מפנים המושבה בנימינה, לכביש העוקף ע"י הסדרת הכניסה והיציאה מכביש 4 לבאים מצפון, ובכך מתאפשר לראשונה למשתמשי הדרך כניסה לכיוון כביש 6528.

"הבטחת איכות החיים ובטיחותם של תושבי המושבות עומדת בראש מעינינו, ואני גאה על הבשורה התחבורתית הנפלאה בצומת הבורג'", אומר גיל חנניה, ראש המועצה. "הצומת החדש יאפשר למשתמשי דרך לא לעבור בתוך בנימינה, יחסוך זמן רב לאלו המבקשים להגיע לביתם מכביש 4, ונראה כמובן גם את ההקלה בעומסי התנועה".

פתיחת הצומת לפניות שמאלה, הינה פתרון בטיחותי מובהק, המסדיר את המחדל בו צומת הבורג’ אפשר לפנות רק לבאים מאור-עקיבא וכיוון דרום בלבד. מצב שהוביל את משתמשי הדרך (הרוצים להשתלב בכביש 4), לנסוע עד צומת ברניצקי לצורך ביצוע פניית פרסה, ומאידך את הבאים מצפון לגבעת עדה, לחצות את בנימינה.

לצורך הסדרת הצומת ביצעה חברת נתיבי ישראל (נת"י), נתיב האטה על כביש 4 ופניה שמאלה. כמו כן, הרחיבה נת"י את הצומת לדו נתיבי (עם הוספת נתיב פניה שמאלה) מבנימינה על כביש 6528 לכביש 4. בנוסף, בצומת בוצעה תאורה חדשה, מצלמות תנועה וכן בוצעו עבודות ניקוז.

גיל חנניה: "אני מבקש להודות להנהגה הקודמת ולכל גורמי המקצוע במועצה, אשר הובילו להשלמת העבודות. זהו צעד משמעותי עבור האזור כולו, ואנו צופים לשיפור באיכות התנועה. בהמשך ובשיתוף פעולה עם כל הגורמים, נפעל לביצוע הפרויקטים העתידים על הנתיבים העוברים ומובילים למושבות, ולהתאימן לצמיחת המועצה והאזור".

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

בנימינה גבעת עדה

זוכרים את פינקי

קבלת שבת מרגשת נערכה במלאת שנתיים לפטירתו של ראש המועצה לשעבר, פינקי זוארץ ז"ל.
שוני
בנימינה גבעת עדה מקומי

מרכז שדה ויער חדש של קק"ל נפתח בשוני

המרכז הכולל חווית לינה, יהווה מוקד לפעילות חינוכית עבור בני נוער