תרבות ופנאי

תערוכת מנדלות במנשה: חוכמת המעגל

מאת מיה ישראלי

חוכמת המעגל היא תערוכת יחיד של האומנית טלי גאון מקציר, שכוללת אוסף יפהפה של מנדלות גדולות, מרשימות וצבעוניות שמוצגות בקומת הכניסה של בניין המועצה האזורית מנשה במשך כל חודש מרץ. אוצר התערוכה הוא הפסל צביקה אלטמן, גם הוא תושב קציר. גלריית מנשה פועלת כשנה ובה מוצגים יצירותיהם של אומנים תושבי המועצה.

טלי מציגה בתערוכה 10 מנדלות גדולות שציירה השנים האחרונות וכן צלחות וקערות. טלי משלבת בעבודותיה פיסול ואומנות ירוקה. היא משתמשת בחומרים ירוקים – זרעים, אבנים צדפים קונכיות וקריסטלים, בקיצור כל מה שיש בטבע. כאשר את המנדלה עצמה היא מציירת על קרטון ומדביקה על עיגולי עץ גדולים בקוטר של 1.2 מטר.

צילומים: עדי מזן

את עולם המנדלות גילתה טלי לפני 10 שנים. בהתחלה הורידה דפי צביעה מהמחשב ולאט לאט נשבתה בקסם המעגל (פירוש המילה מנדלה בסנסקריט הוא מעגל) ובאין סוף האפשרויות והתחילה לצייר מנדלות בעצמה. בהמשך החלה לעשות סדנאות לציור מנדלות והיא גם משלבת מנדלות בעבודתה בריפוי ועיסוק.

"המנדלה זה ב-DNA שלנו", מסבירה טלי את הבחירה בציור מנדלות. "הצורה העגולה והסימטרית יש בה משהו מרגיע ומרתק. הפסיכואנליטיקן קרל יונג פיתח שיטת טיפול שלמה בעזרת מנדלות. יונג ראה במנדלה כלי להשגת שלמות של האישיות. העיגול התוחם את המנדלה מסמל את גבולות העצמי והאזור שמחוץ למנדלה מייצג את הסביבה והעולם שבחוץ. ציור המנדלות מתבסס על כך שהרמוניה חיצונית יוצרת הרמוניה פנימית שיוצרת שקט פנימי".

לדברי טלי, יש מסר במנדלות. החיים שלנו בנויים ממעגלים – בני משפחה, חברים קרובים, חברים מתקופות שונות בחיים וכו'. לפי התרבות האינדיאנית אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו כחלק מהמעגל תוך שימת דגש על המקום שבנו שמצריך חיזוק. לאחר שנתקן את הדרוש חיזוק אצלנו צריך לעזור ולתמוך באחרים, כי אנחנו כאמור חלק ממעגל גדול מאוד – חלק מהקהילה וחלק מהמדינה. אם נבנה בינינו קשרים "עגולים" שיתאימו למעגליות של הטבע, נזכה להשראה עליונה, לשמירה ולהצלחה.

המעגל מסמל עבורנו את מחזור החיים, מופיע ומהדהד בחיינו באין סוף דרכים, החל מצורת היקום ומסלול כוכבי הלכת שסביבנו ועד למבנה האטום והתא האנושי. המעגל מחבר ומדבר איתנו בשפה של חוויה קולקטיבית – מהיותו סמל השוכן בתודעה המשותפת של הקהילה והתרבות בה אנו חיים ובשל אופיו הבסיסי בחוויה האנושית כולה.

לדברי טלי, כל אחד יכול לצייר מנדלות. ציור מנדלות הוא דבר מאוד מרגיע ואפילו עשוי לפתוח חלון ליצירתיות שבכם.

אז כנסו למעגל ולכו לראות את התערוכה.

פתוחה כל יום משעה 9:00 עד 16:00, בבניין המועצה האזורית מנשה.

 

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

תרבות ופנאי

פארק תעשייה קיסריה – עסקים ואומנות

מבנה החממה הטכנולוגיה בחברת נילסן יארח את "לילות ושמשות" - תערוכת צילום של האמנית חנה סהר
תרבות ופנאי

להקת המחול קמע – שתי יצירות בהופעה אחת

תתארח ב-19.3 בהיכל התרבות אור עקיבא במופע מיוחד בו מארח המנהל האומנותי, תמיר גינץ, את איציק גלילי