תרבות ופנאי

שורשים של תקווה עץ לזכרם של נרצחי המסיבות עמותת קהילת הנובה

'עמותת קהילת שבט הנובה' מציגה את "שורשים של תקווה" – מיצב המשלב אמנות וטכנולוגיה להנצחת 410 נרצחי המסיבות.

המיצב ייחשף בטקס זיכרון והנצחה מיוחד שיתקיים  ב-6.10 בהאנגר 11, תל אביב

במלאת שנה לאירועי ה – 7.10, עמותת קהילת שבט הנובה תשיק בטקס הנצחה וזיכרון מרגש את – מיצב "שורשים של תקווה", שנוצר לזכרם של 410 הנרצחים מקהילת שבט הנובה. המיצב, פרי יצירתם של האמנים עידן כהן ואורי בן שבת, מהווה שילוב מרהיב של אומנות, אור וטכנולוגיה, ונועד להנציח את זכר הקורבנות ולשמש מקום להתכנסות, תפילה, ותקווה לעתיד.

שני האמנים שעמדו מאחורי יצירת המיצב "שורשים של תקווה" הם עידן כהן, הידוע בכינויו "פלזמה", ואורי בן שבת. עידן כהן, בן 43, מגיע מעולם האומנות והחומר, שם הוא עוסק ביצירה ושילוב חומרים מיוחדים בצורות יצירתיות. אורי בן שבת, בן 44, מביא את כשרונו מתחום הקולנוע, הדיגיטל והקריאטיב, ויוצר עולמות חזותיים וחוויות אינטראקטיביות. השניים חברו יחד, והקימו את דה איי או סטודיו, אשר יוצר ומשלב באופן ייחודי ומרהיב עולם אומנותי חומרי עם עולם החדשנות והטכנולוגיה.

תוך שיתוף פעולה יצירתי במשך כחצי שנה יחד עם אפק פפרוביץ׳, מאנשי פסטיבל הנובה, הם יצרו את שורשים של תקווה – מיצב המשקף את החיבור בין הפיזי לרוחני, מה שהפך לסמל של הנצחה, זיכרון וצמיחה לעתיד.

שורשים של תקווה, זהו עץ המתנשא לגובה של מעל 4 מטרים אשר עוצב ותוכנן בתלת מימד בתוכנה של מציאות מדומה (וי אר) ונחרט מתוך חומר על ידי זרוע רובוטית. העץ מורכב משורשים המתפתלים ומתנשאים מעלה לצמרת עץ קסומה, וכולו שזור בפסי לד ניאון. המיצב משלב טכנולוגיית תאורה וצליל מתקדמת: מיקרופונים על סטנדים מזמינים את הקהל לתת שיר, תפילה וברכות, אשר קולטים את הקולות והצלילים הנאמרים ומעבדים אותם לכדי צלילים אמביאנטים מרגיעים ומרגשים.

שמות 410 הנרצחים נכתבו בכתב יד תנכ"י על ענפי העץ, מה שמחזק את הקשר בין המיצב להנצחתם.

המיצב נבנה במטרה לאפשר לאנשים לפרוק את הכאב, לשאת תפילה ולשלוח אנרגיה חיובית לעולם. באמצעות הקולות והתפילות הנאמרות בסביבת העץ, נוצרת חוויה רוחנית ייחודית שמחברת בין המימד הפיזי למימד הרגשי והרוחני. תאורת העץ פועמת, נושמת ומושפעת מהצלילים ויוצרת חוויה אור-קולית מרהיבה.

שורשים של תקווה – הוא גם מרחב לשהות ולהתבוננות פנימית, חלק מהשורשים משמשים כספסלים המאפשרים לאנשים לשבת ולהתחבר לחוויה. המיצב מציג חזון של מחזוריות ותנועה, מהחושך לאור מן האדמה לאוויר ובחזרה, הזרימה מהווה מסר של תקווה ובנייה מחודשת אחרי האובדן, כהתקדמות ובנייה עתידית לצד זיכרון והנצחה.

ריף פרץ, יו"ר עמותת קהילת שבט הנובה: "בניית מיצב 'שורשים של תקווה' היא חלק מתוכניות השיקום והחזרה לשגרה של השורדים והמשפחות השכולות, העץ הוא עדות לחוזק ולרוח של קהילת שבט הנובה. מדובר במקום של זיכרון, תפילה, ותקווה לעתיד טוב יותר. אנו מקווים שהוא יעניק נחמה וכוח לכל מי שיבקר בו."

מיצב שורשים של תקווה ייחשף בטקס זיכרון והנצחה מיוחד שיתקיים ב-6.10 בהאנגר 11, תל אביב בנוכחות משפחות החטופים, המשפחות השכולות, בהן הורים, אלמנות, יתומים ואחים של הנרצחים במסיבות: נובה, מאשרום, פסיידאק ומידברן. המיצב ייחשף כמרכז זיכרון חי ונושם הפועם בקצב של לב, ומטרתו להוביל את הקהל במסע מהאבל אל ההמשכיות והצמיחה.

 

לינק לתרומות:

https://www.peach-in.com/cmp/XLNm8x2szi

ליצירת קשר:  https://tribeofnova.co.il   

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

תרבות ופנאי

פארק תעשייה קיסריה – עסקים ואומנות

מבנה החממה הטכנולוגיה בחברת נילסן יארח את "לילות ושמשות" - תערוכת צילום של האמנית חנה סהר
תרבות ופנאי

להקת המחול קמע – שתי יצירות בהופעה אחת

תתארח ב-19.3 בהיכל התרבות אור עקיבא במופע מיוחד בו מארח המנהל האומנותי, תמיר גינץ, את איציק גלילי