מנשה תרבות ופנאי

קריית האמנים בקציר – פנינת חמד

מאת מיה ישראלי

על פסגת הר אמיר במקום הכי יפה ביישוב קציר, עם נוף פנורמי עוצר נשימה ואוויר הרים נקי, שוכנת לה קריית האומנים הציורית והפסטורלית שמושכת אליה תיירים רבים, שמגיעים לאתנחתא קלה במסגרת מסלולי הטיולים המעניינים שהאזור מציע.

SAM_9856-300x169 קריית האמנים בקציר - פנינת חמד
בית על ההר – קריית האמנים קציר

הקריה מהווה אבן שואבת גם לתושבי היישוב והן מהאזור כולו שבאים כדי לקחת פסק זמן מהמרוץ של חיי היומיום, לקנות מתנות להתענג על הנוף תוך כדי שתיית קפה או אכילת ארוחה קלה וטעימה. תמיד גם פוגשים אנשים מעניינים לשיחה קלה. בחודשי האביב והקיץ נערכים במדרחוב ירידים ססגוניים ותוססים הכוללים דוכני אומנות, אוכל ומוסיקה עם מגוון פעילויות לילדים.

המדרחוב, המרוצף ביצירות פסיפס יפיפיות שלאורכות נצבים ביתנים קטנים, עבר לאחרונה שדרוג שכלל הוספת ביתנים שעברו שיפוץ, והוא מאכלס כיום תמהיל מגוון של אומנים ויוצרים שונים לצד בית קפה, מסעדה ופאב, והכל באווירה ביתית של פעם תוך שמירה על הצביון הכפרי של המקום והשתלבות בנוף.

בקציר גרים אומנים רבים שבאו ליישוב בגלל איכות החיים שהוא מציע, חיי קהילה עשירים, הנוף הבראשיתי, האוויר והשקט. הקרבה לכביש 6 ולצירי תנועה מרכזיים (כבישים: 65, 4, 2) הופכת את קציר למקום אטרקטיבי ונותנת לתושבים תחושה של לגור בגליל במרחק שעת נסיעה מהמרכז.

IMG_4155-300x224 קריית האמנים בקציר - פנינת חמד
ירידי אביב וקיץ

כאמור בקריית האומנים שוכנים זה לצד זה מגוון עסקים כגון: "הסטודיו על ההר" של הפסל צביקה אלטמן – בו הוא יוצר ומלמד בסדנאות ליחידים וקבוצות; "גורן אומנויות" – סטודיו לקרמיקה ישראלית, בו אפשר לקנות כלי קרמיקה עם ניחוח ישראלי; "נחום תקום" – חנות למכירת פריטי וינטאג' מיוחדים; "בית על ההר" – בית קפה עם אוכל ביתי ומקום לעריכת מגוון אירועים אינטימיים עד 100 איש, "קאמאלה" – מסעדה טבעונית וחומוסיה, עם אוכל הודי. "הבקתה" – פאב מקומי הפתוח כל ימות השבוע, פיצרייה, מטפלים אלטרנטיביים ועוד.

ועדת תיירות ופיתוח עסקי של היישוב שוקדת כל העת על רעיונות נוספים לפיתוח המקום והאזור כולו מבחינה תיירותית, והשינוי כבר מורגש היטב בשטח. קריית האומנים בקציר משגשגת ופעילה גם בשעות היום וגם בלילה. יש במקום הרצאות, מופעים, ירידים וכמובן מבחר קולינרי עשיר ומגוון שמתאים לכל חיך ולכל כיס.

במרחק רבע שעה מפרדס חנה וכחצי שעה מחדרה מחכה לכם חוויה מסוג אחר. כאשר עולים על ההר מתנתקים לשעה קלה מהכל, כאשר הנוף והאוויר "על חשבון הבית".

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

תרבות ופנאי

פארק תעשייה קיסריה – עסקים ואומנות

מבנה החממה הטכנולוגיה בחברת נילסן יארח את "לילות ושמשות" - תערוכת צילום של האמנית חנה סהר
תרבות ופנאי

להקת המחול קמע – שתי יצירות בהופעה אחת

תתארח ב-19.3 בהיכל התרבות אור עקיבא במופע מיוחד בו מארח המנהל האומנותי, תמיר גינץ, את איציק גלילי