צרכנות ושופינג

משחקים ולומדים בחגים:

פעילויות חווייתיות לילדים בזמן החג שכל המשפחה תאהב

חגי תשרי הם הזדמנות נהדרת לבלות זמן איכות עם הילדים, לשלב כיף והנאה עם ערכים חינוכיים, ולהכניס לבית קצת מהטבע והמדע. במקום לבלות את הימים החופשיים מול המסכים, יש לא מעט פעילויות חווייתיות שיכולות להעסיק את הילדים בצורה יצירתית ומלמדת. ריכזנו עבורכם מספר רעיונות לפעילויות שילדים יכולים לעשות לבד, עם חברים, או עם ההורים, וכולם כאלו שמשלבים כיף עם למידה.

  1. לגעת בכוכבים – הרפתקת אסטרונומיה משפחתית

האם ידעתם שגם בלי לצאת מהבית אפשר לערוך "מסע" אל החלל? צפייה בשמיים ביום בהיר או רצוי עם טלסקופ ביתי (או אפילו בחוץ בחצר אם יש מקום) מאפשרת לילדים לצפות בכוכבים, ללמוד על קבוצות כוכבים, ולהבין את מיקומן בשמיים. תוכלו ליצור יחד "מפת כוכבים" ביתית בה הילדים יכתבו על כל קבוצה מה שהם למדו עליה, לצייר אותה ולהתחרות מי מזהה הכי הרבה כוכבים בשמיים. זו גם הזדמנות נהדרת לדבר על נושאים כמו מערכת השמש, הירח, והאסטרונומיה בכלל.

מה הילדים לומדים?

הפעילות מפתחת סקרנות מדעית, מחזקת את היכולת לחקור ולהסיק מסקנות, ומסייעת ללמידה על גרמי שמיים, קבוצות כוכבים ומערכת השמש. בנוסף, היא מעודדת חשיבה לוגית ואוריינטציה מרחבית.

  1. גששים צעירים: מסע גילוי בטבע העירוני

שום דבר לא מלמד ילדים יותר מאשר חוויה אמיתית בשטח. אם יש לכם משקפת יד פשוטה או זכוכית מגדלת, אפשר לצאת איתם לטיול קטן בפארק השכונתי או אפילו בחצר הבית. תנו להם לחקור חרקים, לצפות בציפורים ולגלות את הטבע שמסתתר סביבם. הילדים יכולים לרשום ביומן את הממצאים שראו, וליצור "יומן חוקר טבע" אישי – מקום לתיעוד הציפורים שצפו בהן, החרקים שפגשו, ולרשום מה למדו.

מה הילדים לומדים?

הפעילות מעודדת חיבור לטבע ומפתחת יכולות תצפית, תיעוד וכתיבה. כמו כן, היא משפרת את היכולת להתבונן בפרטים הקטנים וללמוד על בעלי חיים וצמחים בסביבתם הטבעית.

  1. עולמות זעירים שמתגלים – חקר במיקרוסקופ

אם יש לכם מיקרוסקופ קטן, הילדים יכולים להיכנס לעולם המופלא של המיקרו, לצפות במבנים זעירים ולחקור דברים סביבם מקרוב – עלים, פרחים ואפילו תבלינים מהמטבח. הילדים יכולים לערוך מחקר עצמאי, לצייר ולתעד את הממצאים ביומן חוקרים מיוחד. אפשר להעשיר את החוויה על ידי שימוש בעזרים נוספים כמו פנס ומצפן, שניתן למצוא כיום גם בסמארטפונים, וכך להוסיף מימד נוסף של חקר והנאה לפעילות.

מה הילדים לומדים?

הפעילות מעודדת חשיבה מדעית וחקירתית. הילדים לומדים על מבנים קטנים שלא ניתן לראות בעין בלתי מזוינת, מפתחים יכולות חקר ועיבוד מידע, ומתנסים בהסקת מסקנות ובבניית תיאוריה.

  1. זמן אמבטיה – ציור יצירתי ללא בלאגן

אם הילדים אוהבים לצייר, אבל אתם חוששים מנזק לקירות ולריהוט, אפשר להפוך את האמבטיה ל"סטודיו" אישי. צבעים שמותאמים לציור על האמבטיה ועל משטחי חרסינה מאפשרים לילדים להתנסות בציור באווירה קלילה ומרעננת. חשוב לוודא שהצבעים מחיקים בקלות ומותאמים לפעילות מסוג זה, כך שהילדים יוכלו לצייר ולהסיר את היצירות שלהם בתום הפעילות ללא כל דאגה.

מה הילדים לומדים?

הפעילות מעודדת יצירתיות, חושפת את הילדים למגוון של צבעים וטכניקות ציור, ומפתחת כישורי מוטוריקה עדינה. הציור על משטחים שונים גם מאפשר להם חוויה חושית ייחודית.

  1. אפייה לילדים – חוויית מטבח צבעונית ומלמדת

למי לא מתחשק להיות קונדיטור ליום אחד? עם ערכת אפייה פשוטה המותאמת לילדים, אפשר להציע לילדים לאפות עוגיות בצורות וללמוד תוך כדי על מדידה, ערבוב וההבדלים בין חומרים. הפעילות יכולה לשמש זמן גיבוש משפחתי שבו כל אחד מכין את העוגייה שלו ומעצב אותה איך שהוא רוצה. גם כאן, מומלץ להנחות את הילדים להשתמש במוצרים מותאמים לגילם, ותמיד בהשגחת מבוגר.

מה הילדים לומדים?

הפעילות מפתחת כישורי עבודה במטבח, לומדים על מדידות, כימיה בסיסית (כיצד מרכיבים מגיבים זה עם זה), ומחזקת את הביטחון העצמי ביכולות היצירה והבישול שלהם.

  1. מחנה בבית – משחקי חקר בלי לצאת מהבית

בימים שבהם אי אפשר לצאת החוצה, אפשר להפוך את הבית למגרש משחקים לימודי. ילדים יכולים לבנות אוהלים בסלון, להמציא משחקי חקר בעזרת מיקרוסקופים קטנים, פנסים ומשרוקיות, ולצאת ל"משלחות" לחקר "שטח" בתוך הבית. המשחק הזה גם מפתח את היצירתיות שלהם וגם מעניק זמן איכות שבו הם מפעילים את הדמיון ללא גבולות.

מה הילדים לומדים?

הפעילות מפתחת את היצירתיות והדמיון של הילדים, מחזקת את היכולת לפתח משחקי תפקידים ולחקור, ועוזרת להם לתכנן ולבצע "משלחות" בעולם הדמיוני שהם יוצרים לעצמם.

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

צרכנות ושופינג

Skwooshi סקוושי להיט חדש לכל המשפחה

    חברת הצעצועים סקאל טויס, היבואנית הרשמית של חברת הצעצועים המובילה בעולם MATTEL, המשווקת משחקים האהובים על הילדים של
קניון עופר לב חדרה
צרכנות ושופינג

קניון עופר לב חדרה,מציע לילדים ולכל המשפחה שלישי תרבותי

קניון עופר לב חדרה מציע הצגות לילדים ולכל המשפחה במהלך חודש ינואר הכניסה לכל ההצגות בחינם!  הצגות בכל יום שלישי במהלך
ניתן ליצור איתנו קשר בערוצים הבאים