מקומי פרדס חנה כרכור

לנצח נזכור 7 לאוקטובר

טקס זיכרון לציון -7 באוקטובר נערך בגן יד לבנים בהשתתפות כ- 2000 תושבים.ות  המושבה.

טקס יישובי לזכר נופלי ונופלות התקיים בגן יד לבנים לציון שנה מאז אותה שבת שחורה, ה-7 באוקטובר, ששינתה את חיי המדינה כולה. במהלך השנה האחרונה, איבדה המושבה והחברה הישראלית את היקר מכל – את טובי בנינו ובנותינו. במהלך הערב, התאספו מעל 2000 תושבי ותושבות המועצה כדי להתייחד עם זכר הנופלים והנופלות בטקס של זיכרון וכאב, שבו חוויות עוצמתיות וזיכרונות קשים.

הטקס נפתח בהדלקת נרות נשמה, ברחבת הגן הוקם מייצג תמונות מה-7 לאוקטובר, אשר נגע בלבבות רבים והזכיר לכולם את התמונות הקשות מאותו בוקר שחור. פינות הנצחה הוקמו לזכר בני ובנות היישוב, על כל עמדה סיפור חיים, עולם ומלאו, עמדות ההנצחה שימשו מקום לתושבי המושבה להביע את הכאב והזיכרון.

את האירוע ליווה הזמר והיוצר דני רובס, אשר בשיריו הצליח לגעת בנשמות המשתתפים ולהחיות את הזיכרון של הנופלים והנופלות. 

יוני חכימי, ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור: " התכנסנו בעצב עמוק. לזכור ולהכיר את החללים תושבי המושבה שלנו, הם היו חלק יקר ובלתי נפרד מקהילתנו, צעירים מלאי תקווה וחלומות לעתיד טוב יותר.

בצער וגעגוע, אנו זוכרים את שמותיהם ואת הפנים הצעירים   עם שמחת נעורים, הם נפרדו מאיתנו משאירים את המשפחות שלהן כואבות ושכולות. אורי,אור,אריאל,יהודה,יוגב,ינון,לאור,נועם,תמר ואגם.

בצל הכאב, אנו חייבים להזכיר גם את אחינו והאחיות שנחטפו ונמצאים כבר 365 ימים בשבי. הם נעלמו מאיתנו, אך הם לעולם לא ייעלמו מזיכרוננו. המשפחות הכואבות ממשיכות בתקווה לחכות ולייחל לשובם של כל החטופים. אנו זוכרים בצער את הקהילות בדרום שנפגעו קשות בשבת השחורה, וכן תושבי הצפון שנאלצו להתפזר ברחבי המדינה. הם כולם חלק מהמארג החברתי שלנו, וכאבם הוא כאבנו.

בתוך הצער העמוק, אנו מחזקים את הקשרים ביננו כקהילה. אנו נעמוד על המשמר ונעשה כל שביכולתנו כדי למנוע הישנות של אירועים כאלה. זו המחויבות שלנו כלפי הנופלים, הנעדרים והמפונים – להמשיך להילחם בעוז למען שלום ובטחון".

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

מבט אל מקומי פרדס חנה כרכור תרבות ופנאי

הפרכוריאדע הראשונה

ביום שישי יצאה לדרך הפרכוריאדע, העדלאידע הראשונה של פרדס חנה כרכור, שעמדה בסימן המיחזור. היה שמח וצבעוני
חדרה מקומי

גשר לפערים תרבותיים

בספרו "ראש וראש" מתאר דניאל בלטה את תרבותם של עולי אתיופיה והמפגש עם המנטליות הישראלית
ניתן ליצור איתנו קשר בערוצים הבאים