חדרה חינוך

לימודי רובוטיקה ואנרגיה

חדרה מצטרפת לעידן החדשנות תוך הרחבת ההשכלה הטכנולוגית. בשנת הלימודים הבאה תיפתח מגמת לימודים חדשה שתתמקד ברובוטיקה ואנרגיה בבית הספר הרב תחומי למדעים ואמנויות (מקבוצת עמל). ההרשמה למגמה תימשך עד ה-1 ביוני.

unnamed112-300x200 לימודי רובוטיקה ואנרגיהמדובר ביוזמה ייחודית לעמל חדרה, ולדברי ראש העיר, צביקה גנדלמן, היא מהווה פן נוסף בציר האנרגיה שסביבו הוא מקדם את פיתוח העיר. "באמצעות מיתוגה של חדרה כעיר האנרגיה מתאפשר לנו להוביל חדשנות מבחינה עירונית, וכן לייצר מוקדי השכלה, הכשרה מקצועית ותעסוקה. ההתמקדות בנושא האנרגיה מתפרש על תחומי פעילות מגוונים, ביניהם שיתופי פעולה לקידום חדשנות והשכלה טכנולוגית, חינוך עירוני שיכלול פרויקטים של אנרגיה בבתי הספר, פעילות סביבתית משותפת והזדמנויות רבות נוספות לעיר".

המגמה מיועדת לתלמידים הלומדים מתמטיקה מוגברת ברמה של 4 או 5 יחידות לימוד, ובמסגרתה ייחשפו התלמידים למערכות רובוטיות מתוחכמות הכוללות מערכות חישה, אלגוריתמים לעיבוד נתונים, ובקרה של מערכות מתקדמות.

הלימודים במגמה ישלבו בין תחומי המכונות, האלקטרוניקה, המחשבים והבקרה, עם פרויקט גמר שיתבצע בתחום האנרגיה. המסיימים בהצלחה ייהנו מזכאות לבונוס במסלולי הנדסה במוסדות להשכלה גבוהה.

לדברי אילנה שטרהל, מנהלת ביה"ס: "המגמה מיועדת לתלמידים מצטיינים המעוניינים בתחום, ומשאת נפשם לתכנת עבורנו את העתיד. מדובר בלימודים ברמה גבוהה של רובוטיקה, תכנות, מתמטיקה, וכל מקצועות ההנדסה שיאפשרו לתלמידים לפתח מערכות עתירות ידע".

יועצת ראש העיר להשכלה גבוהה, ד"ר עדנה  חידקל: "מדובר במגמה המאופיינת בחשיבה בין-תחומית, שבמסגרתה ניתן להתמחות בלימודי אנרגיה. הלמידה במהלך ההתמחות תתבצע תוך כדי ביצוע פרויקטים קצרי מועד, בשלב הראשון של הלימודים ועד לפרויקט הגמר. מטלות הלימוד יתבצעו בצוותים, ופרויקט הגמר יתבצע בתחום האנרגיה על-פי תוכנית של משרד החינוך  בשיתוף עם משרד האנרגיה".

 

 

 

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

חינוך

פרס החינוך לפרדס חנה

המועצה קיבלה 100 אלף ₪ להשקעה בפרויקטים חינוכיים
חינוך

שוב חילופי מנהלים באגף החינוך בחדרה

לאה אבוטבול הודיעה על יציאה לחופשה ללא תשלום