נדל"ן

טיפים למציאת מתווך

אם החלטתם למכור או לקנות נכס באמצעות משרד תיווך, חשוב שתבדקו מספר דברים לפני שאתם חותמים על הסכם.
מוטי זהבי מ"רשף נכסים" חדרה/קיסריה נותן בהם סימנים – איך בוחרים מתווך:

1. רישיון תיווך – כל מי שעוסק בתיווך חייב על פי חוק להיות מוסמך לכך. בקשו לראות רישיון תיווך בתוקף לפני שאתם חותמים על הסכם עם מתווך.
2. מקצועיות – בקשו המלצות. גלו כל מה שאתם יכולים אודות המתווך שלכם, כדי שתהיו בטוחים שהוא אמין, מקצועי, בעל ניסיון ויכולת להוביל עסקה.
3. רקורד מכירה – שאלו את המתווך איזה אחוז מהעסקאות שלו אכן נסגרו בהצלחה כי מתווך שלא יודע למכור אינו המתווך האידיאלי עבורכם.
4. ערוצי שיווק ופרסום – יש לא מעט אפיקים אפשריים לפרסום ושיווק לשם מציאת רוכשים פוטנציאליים או קונים פוטנציאליים לסוג וגודל עסקה/נכס שלכם. הבחירה במקום השיווק ופרסום צריכה להיות ממוקדת ומפולחת בהתאם לקהל היעד של הנכס.
5. מידע ופירוט – אם אתם רוצים לרכוש נכס, בחרו במתווך שייתן לכם מידע מפורט על הנכס – על סביבתו, סוג האוכלוסייה, דרכי גישה ותחבורה, מוסדות חינוך מרכזי תרבות וקניות.
אם אתם מוכרים נכס, בחרו מתווך שמכיר את סוג הנכס (דירות יוקרה, משקים חקלאים, מגרשים, משרדים, עסקי, מסחרי) שיפרוס בפניכם את אסטרטגיית המכירה שלו, כדי להביא לסיום מהיר ומוצלח של התהליך.
6. ליווי צמוד – בחרו במתווך שיעזור גם בבחירת אנשי מקצוע בליווי ובקידום העסקה כמו: שמאי, יועץ משכנתאות, אדריכל, מעצב פנים, עו"ד, וכך לצלוח שלבים ביורוקרטים חשובים בדרך לחוזה.
7. עלות – מתווכים גובים עד 2% + מע"מ. צריך לחשוב פעמים לפני ששוכרים שירותיו של מתווך שגובה עמלה נמוכה מזה שכן, מתווך זול עלול לעלות ביוקר.
8. זמינות – עבדו רק עם מתווך שיהיה זמין לכם ויעמוד לרשותכם בזמנים שנוחים לכם. הוא עובד בשבילכם, לא אתם בשבילו.
9. קשר אישי – בחרו משרד תיווך שנוח לכם איתו, שאתם מרגישים שאתם בידיים מקצועיות ובטוחות, יחסי העבודה ביניכם ישפיעו על מידת הסיפוק מתהליך המכירה/הרכישה.
10. מהירות לעומת פזיזות – בחרו לעבוד עם משרד תיווך שמבטיח ומקיים עבודה יעילה, אך לא כזה שמאיץ בכם לקבל החלטות תחת לחץ מבלי לרדת לעומקם של פרטים.
בהצלחה

 

 

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

נדל"ן

כמה עולה נסיעה באוטובוס?

תושבי הפריפריה משלמים עד 230% יותר לקילומטר עבור נסיעה בתחבורה הציבורית לעומת תושבי המרכז
נדל"ן

ההגדה האגדית – למען ילדים בסיכוי

רמי מאירי אימץ את "ילדים בסיכוי" ויצר יחד עם ילדי פנימיית "ארזים" הגדה ציורית בהשראת יצירותיו