עסקים מקומיים

חרות לא רק בפסח

מאת יעל זיו

האביב כבר כאן. עוטף אותנו בריחות מסחררי חושים, ריחות משכרים של טבע המבשר התחדשות ורעננות מופלאה. מעבר להתרחשות הקסומה של הטבע בתקופה האביב, זהו גם המועד בו בחר ה' לסיים את העבדות במצריים ולהוציא את בני ישראל אל עצמאותם ולהפכם בני חורין.spring-time-300x221 חרות לא רק בפסח

קיים מוטיב אחד משמעותי בסיפור ההגדה שהוא יציאתם של בני ישראל מעבדות לחרות. מוכר לכל הפסוק "בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא עצמו יצא ממצרים". ניתן להתייחס אל הפשט ולראות במצריים את שכנתנו הגיאוגרפית. אולם, אם ננדוד למחוזות הדמיון, הרי שניתן לראות שבכל דור ודור יש את ה"מצריים" שלו. שיעבוד מצרים, קיים בהקשר החברתי הרחב וללא ספק, גם בהקשר האישי. בהקשר הפרטי, לכל איש ואישה קיים משא ועול שאיננו בהכרח פיזי. אם נבחן לרגע את עצמנו בהקשר של אותם דברים להם אנו משועבדים, נמצא לבטח, דבר אחד או שניים שמצרים את צעדינו.

הדבר יכול להיות שיעבוד למוצרים חומריים, לכסף, להשגת סטטוס, וכיו"ב. בנוסף, קיימים גם כבלים נפשיים להם אנו משועבדים כגון חוויות שליליות מהעבר, רגשות הרסניים של קנאה וצרות עין, תחרות, עוינות, ביטול עצמי, נחיתות ועוד ועוד. השעבוד הנפשי זורע זרעי חורבן וגורר אותנו לזמן עבר, בעוד שהאביב מבשר לבלוב ופריחה של זרעים חדשים, האביב מכוון כולו לזמן עתיד. חיים טובים ואיכותיים, מלאים באהבה, בריאות ושפע הם משאת נפש של כולנו. בניגוד לטבע המחדש עצמו מאליו, באופן מחזורי, בן האדם צריך לקבל החלטה מודעת כדי ליצור שינוי. האדם הוא יצור בר דעת אשר ביכולתו להשיל את העבר ולהתחדש.

כל שעלינו לעשות הוא לקבל החלטה מודעת לסיים את תקופת העבדות האישית שהיא "מצריים" שלנו, לחצות את "ים סוף" בחיינו ולהביא עלינו את כל הטוב שצופן בחובו האביב.

חג של התחדשות וצמיחה בחיים ובעסקים!

* הכותבת היא בעלת תואר שני בתקשורת. מאמנת בכירה, מגשרת ומנחה סדנאות. התמחות בניהול מערכות יחסים איכותיות ורכישת מיומנויות של תקשורת מקרבת בזוגיות, הורות ובתחום העסקי. מלווה בתהליכי קבלת החלטות, בניהול קונפליקטים במערכות יחסים, ביצירת הסכמות במטרה לבנות מערכות יחסים המבוססות על אמון והבנה הדדית.

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

עסקים מקומיים

הדרכה וליווי נהגים צעירים

נהג מנוסה שיסע עם הילד שלכם ותוך כדי גם ידריך אותו לנהיגה נכונה ובטיחותית - יזמות עיסקית מחוץ לקופסא!
עסקים מקומיים

סיפור של רהיט

האמן שי דהרי מקציר מעצב רהיטים לפי הזמנה מפסולת תעשייתית. מיחזור יפה כבר אמרנו?