בין הכותרות - צחי צימט

חיסול נסראללה סומן בהצלחה ומה השלב הבא?

השבוע האחרון הביא עמו רגע היסטורי משמעותי. חיסולו של חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה ומי שעמד בראש הארגון במשך עשרות שנים, מסמן הישג משמעותי למערכת הביטחון הישראלית. אחרי תקופה ארוכה של מתח בגבול הצפוני, זהו צעד שמצביע על יכולות מודיעיניות וביצועיות מרשימות מצד כוחותינו. אך מעבר להצלחה הצבאית, חשוב לשאול – מה יהיה הצעד הבא?

לאחר שנה שבה הצפון היה תחת מתקפות, המהלך הזה מעלה שאלות בנוגע להשלכות על האזור כולו. האם חיסולו של נסראללה יביא לשקט המיוחל? האם אנחנו עומדים בפני תקופה חדשה של יציבות, או שמא זה רק שלב נוסף בעימות המתמשך? אלו הן שאלות פתוחות, ואולי דווקא אתם, הקוראים, תוכלו להאיר את הדברים מהזווית שלכם. מה אתם חושבים?

מעבר להיבט הביטחוני, ניכר שהכלכלה הישראלית ניצבת בפני אתגרים לא פשוטים.
יוקר המחיה ממשיך להכביד על רבים מאיתנו, ועכשיו עם המערכה הצבאית שנוספת לתקציב המדינה, ניתן לשער שהלחצים הכלכליים רק ילכו ויגברו. זוהי מלחמה המתרחשת מידי יום בארנק הפרטי של כולנו כשמחיר קילו ענבים הוא- 30 ש"ח, מחיר העגבנייה לא רחוק ושולחן החג הזה שיהיה יקר מאוד? האם אנחנו כאזרחים לא צריכים להילחם על זה?

השבוע הזה מסמן גם את יום השנה הראשון לטבח הנורא שהתרחש בשביעי לאוקטובר,
אירוע שהשאיר חותם כבד בלב האומה כולה. ביום הנורא ההוא נרצחו אחינו, אחיותינו וילדיהם, כאשר מחבלים פרצו ליישובים בדרום והמיטו טרור חסר תקדים על משפחות שלמות. זהו רגע של זיכרון לאלו שאיבדנו, לצד תחושת אבל עמוקה שמלווה את כולנו לאורך השנה האחרונה. אין אחד שלא הושפע – כולנו חלק מהעם הזה, וכולנו נושאים את הצלקות.

מעבר לזיכרון הכאב, אנו לא שוכחים את האחים והאחיות שעדיין מוחזקים בשבי בעזה.
כל אחד ואחת מהם הוא סמל לתקווה ולמאבק להחזירם הביתה. זהו מאבק לאומי שחוצה מגזרים, פוליטיקה ואידיאולוגיות – הכמיהה להחזיר את יקירינו שנחטפו לא נגמרת, והיא מלווה אותנו יום ולילה. הידיעה שהם נמצאים בעזה, רחוק מאיתנו, מכבידה על הלב, אך התקווה לשובם עומדת איתנה.

במקביל, חיילי צה"ל ממשיכים להילחם בחזית הדרומית,
מקריבים את חייהם כדי להבטיח את ביטחון המדינה ואזרחיה. אלו הרגעים שבהם גבורתם של החיילים עומדת במבחן יום-יומי, ושבהם אנו, אזרחי המדינה, חייבים להמשיך ולתמוך בהם ולחזק את משפחותיהם. זו לא רק מלחמה פיזית – זו מלחמה על העתיד שלנו, על יכולתנו לשמור על השקט בדרום, ולהבטיח שהזוועות שחווינו באוקטובר לא יחזרו על עצמן.

השבוע הזה, עם כל ההישגים והאתגרים שממשיכים לפקוד אותנו, הוא גם זמן לעצור, לזכור ולהוקיר את אלו שאיבדנו ואת אלו שעדיין נלחמים עבורנו. זהו זמן של חשבון נפש לאומי, שבו עלינו לחשוב יחד על הכיוון שבו אנו רוצים לצעוד – לא רק במישור הביטחוני, אלא גם במישור הערכי והאנושי.

שנה טובה לכל גולשינו! וכמובן לכל עם ישראל היקר, מי יתן והחטופים ישובו בשלום כמו גם חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון

שתהיה זו שנה של בריאות, שגשוג ושלום לכולנו.

 

צחי צימט

עורך NHN

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

בין הכותרות - צחי צימט

קורונה אקספרס

טור האקטואליה השבועי של עורך המקומון, צחי צימט והפעם על קורונה, המהומות בארה"ב, הקיץ שכבר כאן ועוד.
ניתן ליצור איתנו קשר בערוצים הבאים