התחנה לשירות היעוץ לאזרח בפרדס חנה כרכור
תחנת שי"ל (שירות יעוץ לאזרח) פרדס חנה כרכור נפתחה לפעילות ב15.11.15. התחנה המקומית הוקמה על ידי המדור לעבודה קהילתית באגף לשירותי רווחה וקהילה במועצת פרדס חנה כרכור, בתמיכת ראש המועצה ומנהלת האגף. מאז תחילת פעילותה התקבלו בתחנה למעלה מ-400 פניות בנושאים שונים מ-למעלה מ-100 תושבים. הפניות עסקו בנושאים מגוונים סביב סוגיות בזכויות האזרח.
התחנה עצמה מופעלת על ידי צוות מתנדבים מסור הכולל סטודנט למשפטים ועורכי דין מתמחים מתנדבים. מלווים אותם צוות עבודה קהילתית- שגב בן שלום ולילה חפר מהאגף לשירותי רווחה וקהילה ברשות וכן דפנה כהן, עובדת שכונות בצוות אשר מרכזת את הפניות לתחנה. נושאי הייעוץ כוללים- ייעוץ משפטי, מיצוי זכויות מול ביטוח לאומי, צרכנות, דיור ועוד.
ראש מועצת פרדס חנה כרכור, חיים געש, ציין כי התחנה המקומית מצליחה לספק מענה לתושבים רבים המבקשים סיוע, הדרכה וייעוץ על מנת להתמודד עם אתגרים אישיים ומשפטיים הנוגעים לזכויות האזרח. חשיבותה המרכזית של התחנה היא בהעלאת המודעות לזכויות הרבות של התושבים מול הממסד ובעזרה במימוש זכויות אלו. געש מציין כי :" לקחנו על עצמנו את הקמת התחנה המקומית בכדי לסייע לתושבים רבים ככל האפשר במיצוי זכויותיהם ובכך לסייע להם, ולשפר את איכות חייהם. "
מנהלת האגף לשירותי רווחה וקהילה, תמי בר ששת מוסיפה כי "אנחנו שמחים על ההיענות הגבוהה של תושבים רבים לתחילת פעילותה של התחנה. הרשות המקומית והמתנדבים הרבים והמסורים מתגייסים יחד בכדי לסייע לתושבים הנדרשים להדרכה ולייעוץ. הנושאים בהם אנו נתקלים הם רבים ומגוונים- התמודדות עם זכאות מול גופים ציבוריים, מסחר הוגן בצרכנות, הגנה על דיירים במצבים שונים. אנחנו וצוות המתנדבים המקצועי פה כדי לסייע. נצלו והשתמשו בכלי חשוב זה על מנת לשמור על זכויותיכם ועל המגיע לכם . "
בר ששת הוסיפה כי היא מודה למתנדבים המפעילים את התחנה, "אין ספק כי כוחה וחוסנה של הקהילה נמדד ביכולתה לתמוך בחבריה. " ציינה בר ששת.
התחנה פועלת בימי שלישי 9:00-12:00 ובימי רביעי 16:00-18:00 ברחוב המעלה 35 (מרכז הורים ילדים)
לייעוץ נא לתאם תור בטלפון 0779779463 .