חברה וקהילה חדרה מקומי

הרב בן ציון נורדמן מונה לרב בית הכנסת הגדול בחדרה

אלפים מתושבי העיר חדרה והסביבה, השתתפו במעמד הכתרת איש הקירוב והחינוך הרב בן ציון נורדמן, לכהן כרבה של 'בית הכנסת הגדול', במעמד הרב הראשי לחדרה הגרי"מ ביטון שליט"א, רבני ערים, רבני השכונות והקהילות, ראש העיר חדרה מר ניר בן חיים, אישי ציבור מחדרה והסביבה, משפחת הרב הראשי הגר"ד ורנר זצ"ל, מכיריו ומוקיריו של הרב נורדמן ומתפללי בית הכנסת. 

את היוזמה המרגשת הגה יו"ר הנהלת 'בית הכנסת הגדול' בחדרה, הגבאי הראשי מר רוני רימר הי"ו, לקראת שנת התשעים לייסודו של בית הכנסת הגדול, ולאחר התייעצות עם רב העיר ורבני הקהילות, הוחלט למנות את הרב נורדמן לרב בית הכנסת הגדול, בסימן "חדש ימינו כקדם", להחזיר עטרה ליושנה.

המעמד נפתח בהנצחת הרב הראשי לחדרה הגאון רבי דוד יחיאל ורנר זצ"ל בבית הכנסת, כאשר במעמד בני המשפחה והמשתתפים הרבים, הוסר הלוט מעל השלט המנציח את זכרו של הרב זצ"ל, בהיכל בית הכנסת, אשר יקרא "היכל דוד".

החל משעות אחה"צ, עלו ובאו לבית הכנסת הגדול, אלפים מתושבי העיר והסביבה, להשתתף במעמד ההכתרה, לחלוק כבוד לרבה הראשי של חדרה זצ"ל, ולכבד את הרב הנכנס הרב בן ציון נורדמן, אשר היה מקורב לאורך השנים לרבה הראשי של העיר חדרה, והיה יד ימינו בשליחותו הציבורית במגוון תפקידים בעיריית חדרה ובשדה החינוך.

במעמד השתתפו הרבנים הגאונים רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של 'מגדל העמק' וראש מוסדות "מגדל אור", רבי דוד יוסף שליט"א ראש ישיבת 'יחווה דעת' וחבר מועצת חכמי התורה, הצדיק המקובל חכם ניסים בן שמעון שליט"א, רבי ישראל מאיר ביטון שליט"א הרב הראשי לחדרה ועוד שורה ארוכה של רבני ערים שבאו לברך את הרב ואת מתפללי בית הכנסת. 

האירוע המכובד התקיים במעמד ראש העיר מר ניר בן חיים, מ"מ ראש העיר מלכי אלבז, סגן ראש העיר שלמה בוזגלו, חברי המועצה רומן גישר, בועז ביטון ולירון עמר, ואנשי ציבור ומכובדים מהעיר חדרה. 

טרם מעמד ההכתרה, כובד לשאת דברים הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א, אשר לו היכרות רבת שנים עם הרב נורדמן, שפתח בדברי הכרת הטוב לעיריית חדרה ולעומד בראשה, על הנצחת הרב ורנר זצ"ל, וסיפר בשבחו של הרב נורדמן על היותו מקרב לבבות, ולבו פתוח לתושבי העיר, דתיים וחילוניים כאחד, כאשר הוא מסייע לכולם בצורה שווה ובנפש חפצה. 

לקול שירה וזמרה, ולאחר הקראת כתב ההכתרה, כובד הרב נורדמן להתעטף בטלית, כמקובל במעמד הכתרה. הרב נורדמן סיפר בדבריו על הזכות המיוחדת שהייתה לו במשך רבות בשנים, להיות מקורב לרבה הראשי של חדרה הגר"ד ורנר זצ"ל, וסיפר על התוכניות לעתיד, לפיתוח בית הכנסת שיהיה מגדלור במרכז העיר חדרה, והודה לרב העיר, לרבנים החשובים שהגיעו להשתתף במעמד ההכתרה, כן הודה למשפחתו העומדת לצדו, לראש העיר מר ניר בן חיים, לחברת הנהלת מוזיאון החאן הגב' חדווה יחזקאלי, לממונה המועצה הדתית ר' משה פניגשטיין ולגבאי בית הכנסת והיוזם של המינוי מר רוני רימר ולמשפחת רימר הנכבדה.

לאחר מכן כובד לשאת דברים רבה הראשי של חדרה הגאון רבי ישראל מאיר ביטון שליט"א, ואמר "זכתה העיר חדרה במינוי הרב נורדמן כרבה של בית הכנסת הגדול". כן הודה לראש העיר, לחברי המועצה, לממונה המועצה הדתית, לגבאי בית הכנסת ולכל העוסקים במלאכה, על פועלם הרב להגיע לרגע הזה.

כמו"כ נשא דברים ראש העיר מר ניר בן חיים, שברך את כל המשתתפים, הרבנים החשובים והציבור הרב, ופתח בברכת "זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו", וסיפר על ההתרגשות הרבה בהנצחת הרב ורנר זצ"ל, אשר יונצח בדרכים נוספות, וברך את הרב נורדמן לרגל הכתרתו לרב בית הכנסת הגדול, אשר מינוי זה יביא כבוד רב לעיר חדרה ולבית הכנסת. כן הודה לכל העוסקים במלאכה. 

נשא דברים מר מאיר ליובין, מוותיקי חדרה ונכדו של יואל ליביון, שסיפר איך סבו הביא לחאן את ספר התורה וכיצד הקימו את בית הכנסת לפני 90 שנים, וריתק את הנוכחים על ימי ההקמה, שלוו באתגרים רבים וברוח עשיה של המייסדים, וברך את הרב נורדמן שימשיך את פעילות בית הכנסת עוד רבות בשנים. 

גבאי בית הכנסת מר רוני רימר, סיפר לנוכחים על ההיסטוריה של בית הכנסת, והעלה זיכרונות מימי ילדותו, כאשר בית הכנסת היה מלא מפה לפה, ובימים נוראים היה צריך "פרוטקציה" כדי לקנות מקום לשבת, וכל שאר המתפללים היו צריכים לעמוד. כן סיפר על החלום שלו, להחזיר עטרה ליושנה, ופנה לרב נורדמן בבקשה בשם מתפללי בית הכנסת ומשפחתו "הגשם לנו את החלום, שבית הכנסת יהיה מלא מפה לפה". 

במעמד ההכתרה ציינו הדוברים על שיתופי הפעולה שנרקמים בימים אלו, להפוך את בית הכנסת הגדול למרכז שיאחד סביבו את כלל תושבי העיר בסימן 'יחד שבטי ישראל', בשיתוף פעולה עם מוזיאון החאן וגורמים נוספים שיתלכדו יחד להחזיר עטרה ליושנה. 

במעמד נשמעו קטעי שירה וחזנות בהנחיית החזן והזמר ישראל פרנס, החזן ר' אברימי רוט, חזן בית הכנסת ונכדו של הגר"ד ורנר זצ"ל, ר' יעקב קלמנוביץ, הכנר הוירטואוז ניר סרוסי והקלידן גלעד כץ.

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

קול הדורות
חברה וקהילה

קול הדורות

מיזם חברתי שבמסגרתו צעירים וקשישים פועלים יחד לחיזוק מעמד הקשישים תוך חיזוק הקשר הבין דורי
מבט אל מקומי פרדס חנה כרכור תרבות ופנאי

הפרכוריאדע הראשונה

ביום שישי יצאה לדרך הפרכוריאדע, העדלאידע הראשונה של פרדס חנה כרכור, שעמדה בסימן המיחזור. היה שמח וצבעוני