בריאות וספורט חדרה

הילד היפראקטיבי? תנסו אומנויות לחימה

מאת מיה ישראלי

צילומים: מיכאל מאורר

כמי שהייתה ילדה היפראקטיבית יודעת אביבית כהן שבזכות אומנויות הלחימה, בהן החלה להתאמן בגיל 8, הצליחה להגיע להישגים גבוהים בחיים כילדה וכנערה.unnamed5-200x300 הילד היפראקטיבי? תנסו אומנויות לחימה

היום, כבעלת חגורה שחורה דאן 4 בקרב מגע וחגורה שחורה בג’ודו, מדריכה אביבית, מנכ"לית רשת smart fight, בני נוער וילדים, ורואה עד כמה האימונים משפרים את יכולותיהם של ילדים בכלל ושל ההיפראקטיביים בפרט, בכל תחומי החיים, ובעיקר בבניית ביטחון עצמי ובחיזוק המוטיבציה בלימודים.

לדברי אביבית, בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מווינגייט, בהוראת אומנויות הלחימה היא משלבת גם יכולות של מנהיגות, ולא רק יכולות גופניות, ומקפידה על חוסן מנטלי ועל יכולת של ניהול זמן. לדבריה, ההקפדה באימונים על משמעת, לבוש וחוקים עוזרת לילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז, נותנת להם כלים להתמודדות עם החיים ובונה משמעת עצמית.unnamed31 הילד היפראקטיבי? תנסו אומנויות לחימה

והתוצאות לא מאחרות להגיע. תוך שנתיים רואים שיפור ניכר ביכולות ובמיומנויות של הילדים. האימונים משפרים את יכולת ההתמודדות עם הקשיים מהם הם סובלים. השיפור בא לידי ביטוי בביטחון העצמי שלהם, ביכולת הצגה מול כיתה, בכישורים החברתיים ובמוטיבציה בלימודים ובמישורים אחרים.

כאמור, אביבית החלה להתאמן בגיל 8, כאשר עד כיתה ו' למדה קרב מגע, עברה לג'ודו ובצבא חזרה לקרב מגע ואימנה יחידות שונות בצבא. לאחר השירות הצבאי החלה בהדרכת קבוצות ילדים ונוער.

בהדרכת הקטנים, מגיל 4, לדבריה המטרה היא לגרום להם לחוויה טובה ועל הדרך ללמוד כיבוד האחר, חוקים ומשמעת, כאשר המטרה היא להכין את הילד שיהיה בשל לקראת גיל .unnamed4 הילד היפראקטיבי? תנסו אומנויות לחימה

לרשת smart fight סניפים בחדרה ובגבעת עדה בהם מתאמנים כ-300 ילדים. כל חודש מתקיים אירוע. בעדלאידע, שתתקיים בסוף השבוע בחדרה, יצעדו בתהלוכה כ-150 ילדים, נוער ומבוגרים, והנבחרת תקיים הופעה משולבת ומייצג מול הקהל.

המשתתפים בחוגי ג'ודו לוקחים חלק בתחרויות שמתקיימות בחיפה ובהרצליה. לעומת זאת, בקרב מגע אין תחרויות רשמיות אלא מקיימים מחנות אימונים שמתקיימים בחופשת חנוכה, פסח ובקיץ.

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

בריאות וספורט

נאבקים באלימות נגד נשים

אלה גולן, אחת מנשותיו של גואל רצון, שחוותה שבי פסיכולוגי וכלא רגשי. סיפרה על תהליך יציאתה לחופשי מהכת
כורכום
בריאות וספורט

כורכום – הכוכב החדש בתזונה

'כורכומין אפקט' מסייע בטיפול בדלקות שונות, עוזר בבעיות פיזיות ובאופן שוטף לתחזוקת הגוף ומערכותיו