עסקים מקומיים

הדרכה וליווי נהגים צעירים

מאת מיה ישראלי

הילד שלכם עבר בהצלחה טסט וקיבל רישיון נהיגה. מזל טוב. הוא להוט לקחת את האוטו לסיבוב, אבל כנהג צעיר הוא צריך לנסוע עם מלווה, נהג ותיק, במשך שישה חודשים. תיק לא פשוט, כי צריך זמן והרבה מאוד סבלנות. אז למה לא להוציא את "המטלה" לאאוטסורסינג – לקחת נהג מנוסה שיסע עם הילד ותוך כדי גם ידריך אותו לנהיגה נכונה ובטיחותית, נושאים שלא תמיד מלמדים במהלך שיעורי הנהיגה ומאוד חשובים.

driving-300x237 הדרכה וליווי נהגים צעירים

על הרעיון הזה חשב יוסי פריידמן מקיבוץ מגל, שהתנדב שלוש שנים בעמותת "אור ירוק", ומציע ללוות את ילדכם ועל הדרך לתרגל איתו מצבי נהיגה שונים שלא לומדים בשיעורי נהיגה.

לפי הנתונים, ברבע מתאונות הדרכים בארץ מעורבים נהגים הצעירים, בין הגילאים 17-24. וכאשר הם מתחילים לנהוג לבד, עולה עקומת התאונות שבהן הם מעורבים בצורה חדה. לכן חודשי הליווי הם קריטיים וחשובים ביותר להקנות להם בסיס טוב לנהיגה בטוחה.

"מניסיוננו ההורים, אומר פריידמן, "אנו למדים שלימוד הנהיגה וההצלחה במבחן הנהיגה רחוקים מאוד מלהכין את הנהג הצעיר לנעשה בכבישים, לנהיגה נכונה ובטיחותית. מהנהגים החדשים אני שומע שבשיעורי הנהיגה מלמדים אותם כיצד לעבור את הטסט. לעיתים גם קיים מתח בין הילד להורים  המלווים, ולכן יש יתרון לאדם מבחוץ הפנוי לנושאי נהיגה בלבד ואינו מעורב רגשית. מה גם שלא כל נהג וותיק יכול ומסוגל להעביר מניסיונו לנהג חדש".

לדברי פריידמן, חשוב לנו כהורים להדגיש לכל אורך תקופת הליווי וגם אחריה את הסכנה בנהיגה לאחר שתיית אלכוהול, שצערנו הפכה לאחרונה לתופעה נפוצה, ומה עלול לקרות אם נוהגים כאשר עייפים.

הקניית בסיס טוב לנהיגה בטוחה וזהירה היא אחת הדרכים להילחם בתאונות הדרכים. "אני חש שליחות אמיתית בהכנת הנהגים לנהיגה נכונה ובטוחה יותר", מסכם פריידמן.

עלות שעת ליווי 50 ₪ + מע"מ.

סעו בזהירות.

 

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

צמיחה אישית
עסקים מקומיים

חרות לא רק בפסח

האביב הוא הזדמנות מצוינת לקבל החלטה לסיים את תקופת העבדות האישית שלנו ולהביא לחיינו שפע ואהבה
עסקים מקומיים

סיפור של רהיט

האמן שי דהרי מקציר מעצב רהיטים לפי הזמנה מפסולת תעשייתית. מיחזור יפה כבר אמרנו?