גיוס תומכות חינוך למערכת החינוך המיוחד בחדרה

0

לקראת שנת הלימודים הקרובה, עיריית חדרה החלה בגיוס תומכות חינוך חדשות למערכת החינוך המיוחד בעיר, במטרה לאתר אנשים ונשים בעלי גישה ואהבה לילדים, עם ברק בעיניים ויחסי אנוש מצוינים, כדי להצטרף לצוותים החינוכיים ולעזור להעניק חינוך איכותי ותומך לתלמידים עם מוגבלות.  

בעיר חדרה, החינוך המיוחד מהווה חלק מהותי וחשוב במערכת החינוך. אגף החינוך בעיר פועל להבטיח שכל ילד עם מוגבלות יקבל את התמיכה והחינוך המתאימים לצרכיו, במטרה לסייע לו למצות את הפוטנציאל האישי ולשלבו בצורה מיטבית בקהילה. האגף, שחרט על גדלו את המסר "שכל פרט ירגיש משמעותי ושייך", משקיע בהון האנושי, ומספק לתומכות בחינוך המיוחד הכשרות מקצועיות, תנאים טובים, שכר גבוה ומענקי התמדה. השקעה זו נועדה להבטיח את איכות ההוראה ולשמור על מוטיבציה גבוהה של הצוות החינוכי, תוך מתן תמיכה מתמדת. 

העירייה יצאה בקמפיין לגיוס תומכות חינוך חדשות למערכת החינוך המיוחד, לגני תקשורת, לכיתות תקשורת בבית ספר רגילים ולבתי הספר לחינוך מיוחד. פגשנו 5 תומכות חינוך מבית הספר לחינוך מיוחד "פאר צור" – אלה ידייב, מיטל גרבקי, לידיה שמיר, שלומית הררי ואסתר טרקאי שיובילו את הקמפיין, שמענו מהן מה סוד הקסם בעבודה המיוחדת, וכולן אמרו פה אחד "העבודה מתחילה ונגמרת באהבה". הן סיפרו מדוע הן ממליצות לנשים נוספות להצטרף. 

אלה ידייב, הוותיקה מכולן, עובדת 27 שנים בחינוך המיוחד ובחמש השנים האחרונות בבית הספר פאר צור. ידייב יזמה את הקמת הגינה הטיפולית בבית הספר, ומעבירה שיעורי גינון טיפולי לכיתות השונות: "הגינה מעניקה לילדים חוויה מיוחדת, הם לומדים על תהליכים בצורה מוחשית ומשמעותית וזוכים לראות אותם קורים במו עיניים. אני מאושרת שניתנת לי ההזדמנות לעשייה חינוכית עם הילדים דרך הגינה, ושיוזמה שלי התממשה. זה חלום שהפך למציאות". "אני מבטיחה למי שתגיע לעבוד בחינוך המיוחד שהיא תתאהב בילדים" אמרה ידייב. 

מיטל גרבקי, בדומה לידייב עובדת ותיקה במערכת החינוך המיוחד. מאחוריה 25 שנות ניסיון, מתוכן 4 שנים בפאר צור. מיטל מספרת שהיא אוהבת להקנות לילדים כישורי חיים: "העבודה מעניקה לי תחושת שליחות, אני רואה כמה התמיכה שלי משפיעה על התלמידים". "כל בוקר שאני פותחת את השער ונכנסת לבית הספר, ורואה את הילדים רצים לכיווני, אין סיפוק גדול מזה. הם רואים אותי כמו אמא" אומרת גרבקי. 

גם לידיה שמיר, שעובדת 3 שנים כתומכת חינוך בבית הספר, מדברת על תחושת השליחות: "העבודה עם הילדים ממלאת אותי, החיוך שלהם על הפנים נותן לי כוח ומוטיבציה". לידיה משלבת את אהבתה ליצירה ואומנות, ומעבירה לילדים שיעורי אומנות, בהם חשים חומרים, לומדים על צבעים ויוצרים יצירות שנתלות ברחבי בית הספר. 

אסתר טרקאי עובדת 4 שנים בחינוך המיוחד, מספרת התרומה הגדולה שהיא מרגישה שהיא מעניקה לילדים: "המטרה לעזור לילדים לשמור על כושר גופני, ולהיות בתנועה כל הזמן". עוד היא מספרת: "היה לי ילד בכתה שלא דיבר, ואחרי תהליך ארוך זכיתי לראות אותו מתחיל להגות מילים. ההתקדמות של הילדים מרגשת אותי, ואני מרגישה זכות גדולה להיות שותפה להתפתחות שלהם". 

שלומית הררי, משמשת תומכת חינוך בבית הספר כבר 5 שנים ועובדת מעל לעשור בחינוך המיוחד, אומרת ש"חיוך של ילד פותר הכל". הררי גם אחראית על האוכל וההזנה בבית הספר, כולל הקשר עם הדיאטנית ובניית תפריט מותאם ומגוון לתלמידים כדי לשמור על אורח חיים בריא. היא מעבירה שיעורי בישול לתלמידים, ובשנה הבאה צפויה ללמד שיעורי כלכלת בית וחינוך פיננסי: "אני נהנית לתת לילדים כישורים חשובים לעתיד, תזונה נכונה, וגם שמחה שיש לי האפשרות להתפתחות מקצועית בתוך בית הספר. זה גורם לי להרגיש משמעותית ושייכות, חלק מהצוות החינוכי בבית הספר". 

לצד תחושת הסיפוק והשליחות הגדולה שתומכות החינוך המיוחד מרגישות בתפקיד, אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר בעבודה קשה ולא תמיד מתגמלת. עם זאת, תומכות החינוך המיוחד זוכות לשכר גבוה ולמענקי התמדה. אנשים ונשים שמעוניינים להגיש מועמדות לתפקיד, מוזמנים לעשות זאת דרך אתר עיריית חדרה. 

ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים, ציין את החשיבות הרבה של מערכת החינוך המיוחד: "אנו רואים את החינוך המיוחד כמערכת המאפשרת צמיחה לכל ילד וילדה. תומכות החינוך שלנו הן חלק בלתי נפרד מהמשימה החשובה הזו, הן משפיעות בצורה עמוקה על חייהם של ילדים ומסייעות להם להתפתח לפרוח, ולהרגיש שווים". 

מנהל אגף החינוך בעירייה, שלומי דהן, הוסיף: "העבודה בחינוך המיוחד היא עבודה שיש בה ערך רב ומשמעות עצומה. כל יום הוא הזדמנות להעניק לילדים כלים להצלחה ולסייע להם לגדול ולהתפתח בסביבה תומכת. העיר חדרה משקיעה בהון האנושי בצורה משמעותית, תוך מתן הכשרות מקצועיות, תנאים טובים ותמיכה מתמדת לצוות החינוכי ותחושת שייכות, כדי להבטיח את הצלחת התלמידים."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.