פרדס חנה כרכור תרבות ופנאי

בפרדס חנה כרכור מסכמים שנת תרבות עשירה ומגוונת

 

IMG_0131-300x200 בפרדס חנה כרכור מסכמים שנת תרבות עשירה ומגוונת
הפרכוריאדה צילום:יח"צ

מהפרכוריאדע ועד לעידן עמדי, מהספינ'ג החם לאחר ההופעה של להקת "שפתיים" ועד לציפורלה שחתמה את השנה בעקיצה מחויכת "היה שמח ומהנה, ואנו נערכים לשנת 2016 בהתרגשות רבה!" מציינות רינה רונן יו"ר הוועדה ושרון בן צור חברת וועדת אירועים. ועדת אירועים במועצת פרדס חנה כרכור מסכמת את שנת 2015 בנחת ובגאווה וכבר באנחה קלה של געגוע, שניה לפני שלוח השנה חותם את 2015 ומסמן את תחילתה של שנת 2016.

"השנה האחרונה" מציינת יו"ר הועדה חברת המועצה, רינה רונן, "הייתה עתירת אירועים. בחלקם היו אלו אירועים ראשונים מסוגם בישוב. עשינו מאמץ לתת ביטוי ובמה לקהלים הרבים והמגוונים בפרדס חנה ובכרכור ולייצר תכנית אירועים משמחת, רב גונית וססגונית."

"השנה האחרונה התאפיינה בשיתוף פעולה פורה ומוצלח עם אגפי המועצה ועם המתנ"ס המקומי. שיתוף הפעולה החיובי ראוי לציון, הודות לו הצלחנו לגבש תכנית אירועים נרחבת וליישמה בהצלחה"

ראש המועצה, חיים געש, ברך על פעילותה רחבת ההיקף של הוועדה והודה לחברי הוועדה ולעומדת בראשה. געש הדגיש את חשיבות החיבור בין הקהילה המקומית לאירועים , וציין כי "הצלחת האירועים הינה תוצר ישיר של רוח ההתנדבות הסוחפת של הפעילים בישוב וההיענות הגבוהה של התושבים לאירועים עצמם. לאחר מאמץ רב המושקע בתכנון ובארגון האירועים אין מרגש מלראות את התושבים עצמם מגיעים, משתתפים ונהנים יחד מהפעילות ומהאווירה החגיגית."

בפורים תשע"ה יצאה לדרך הפרכוריאדע הראשונה בישוב. אגף החינוך ומחלקת איכות הסביבה נרתמו יחד לגייס את תלמידי הישוב ליצירת עדלאידע מחומרים ממוחזרים. נושא היצירות היה הבריאה והתוצרים המרשימים נישאו לאורך מסלול הפרכוריאדע במרכז המושבה. המוני תושבים הגיעו לעדלאידע המושקעת, ושמחת החג ניכרה לכל אורך הדרך.

גם תנועות הנוער לקחו חלק פעיל באירועים רבים. בחג הפורים האחרון בנו, הכינו וארגנו חניכי תנועת "הצופים" מתקני שעשועים העשויים מעץ ומחבלים עבור ילדי הישוב. את החלק הבידורי חתמה אהובת הילדים, חני נחמיאס במופע  לקטנטנים במתנ"ס.

"דרך האמן" פתח את עונת האביב באירוע שופע אמנות, מוסיקה ואוכל. האירוע המתקיים כמסורת שנתית שנים רבות מאפשר לאמני הישוב לפתוח את ביתם ולהציג את עבודותיהם הייחודיות למבקרים הרבים. האם ידעתם שביישובנו למעלה מ-150 אמנים? מהם אמנים מוכרים ובולטים בעולם? ללא ספק גאווה מקומית.גם למתנדבי הישוב ניתנה הבמה הראויה ובחודש מרץ 2015 קיימה המועצה את טקס ההוקרה למתנדבי הישוב בו הוענקו גביעים ומדליות למתנדבים הבולטים בשנה זו. האירוע אורגן עם האגף לשירותי רווחה וקהילה ובמעמד ראש המועצה.

המימונה  נחגג הביום סוער וקר במיוחד על רקע רעשי  הברד המרעיד את הרחוב, אבל עם חום גדול בלב. למרות מזג האוויר הגיעו למרכז לאמנויות הבמה תושבים רבים ליהנות מערב מוסיקלי עם להקת "שפתים" בסופו חולק לקהל ספינג' חם ישר מהתנור לציון המימונה בישוב.

אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות צוינו על פי המסורת המקומית. את סדרת האירועים פתח ערב שירי לוחמים המרגש בהשתתפות משפחות שכולות בנות הישוב. את טקס יום הזיכרון קיימה המועצה כמידי שנה ברחבת יד לבנים, וכולו בוצע על ידי זמרים וקריינים מהישוב, מחווה והכרה בכישרונות המקומיים הנפלאים. טקס נעילת יום הזיכרון נערך בגן הגיבורים בכרכור.

חגיגות יום העצמאות הושבו בשנים האחרונות למרכז הישוב ולבמה הגיעו השנה גידי גוב, רוני דלומי ולהקת "מוניקה סקס". במה נוספת בסגנון מסורתי הוצבה בוואדי ובין המופעים להקת הדודאים ולהקות מחול מקומיות אירועים אלו הושלמו במופע של הבדרן הוותיק והמוכשר שלמה בר אבא בבוקר יום העצמאות. המופע התקיים בשיתוף המדור לגמלאים באגף לשירותי רווחה וקהילה במועדון הפיס לגיל הזהב בכרכור.

שיתוף הפעולה עם אגף החינוך במועצה נמשך לכל אורך השנה וילדי ותלמידי הישוב לקחו חלק באירועים רבים. צעדת יום ירושלים כללה השנה את התלמידים מבתי הספר הדתיים, חניכי תנועות הנוער ואת תלמידי "נווה מיכאל" . הצעירים צוידו בחולצות מעוצבות לטקס ודגלי ישראל. כמו כן, ארחנו את חיילי גדס"ר נח"ל יחד עם תלמידי התיכון החקלאי "ברנקו וייס".

גם שוחרי המוסיקה הישראלית נהנו השנה ממספר מופעים של אמנים מובילים בארץ, עידן עמדי האהוד על צעירים רבים והיוצרת והמבצעת, קרן פלס בהופעה מקומית בחסות מפעל הפיס. בנוסף, לאמנים מקומיים בתחום המוסיקה ניתנה במה נרחבת השנה, ויכולותיהם המרשימות הופגנו במסגרת ההופעות והטקסים הרבים.

האירוע השנתי של "מושבה רוקדת" צוין גם השנה בסמוך לחג השבועות, בהנחייתה של חני נחמיאס ובשיתוף אגף החינוך במועצה.

קיץ 2015 הוקדש להעלאת המודעות לאיכות הסביבה ונערכו בו הקרנות סרטים שכונתיות בגנים הציבוריים בישוב. באווירה משפחתית וקהילתית הגיעו תושבים רבים הורים וילדים, שכנים ובני משפחה לצפייה משותפת בקלאסיקות אהובות.

אירוע חותם השנה  היה ביוזמת יועצת ראש המועצה לקידום מעמד האישה. האירוע התקיים לפני מספר שבועות בחנוכה האחרון במרכז לאמנויות הבמה והוא נערך יחד עם היחידה לקידום מעמד האישה . האנסמבל האיכותי "ציפורלה" הגיע למופע בידור סאטירי חד, אותו הקדישה המועצה באהבה (ובתבונה) לנשים בישוב.

גזבר ומזכיר המועצה, רן גלר הוסיף כי  "התרבות בישוב הינה חלק בלתי נפרד מהצביון המקומי. בהתאם לכך, הצלחנו לשמר את תקציב וועדת אירועים. אנחנו שמחים ומברכים על הפעילות המשותפת של אגפי ומחלקות המועצה עם וועדת אירועים ומשוכנעים כי גם השנה נהנה משפע פעילויות, מופעים ואירועים מוצלחים בישוב. אני רוצה להודות לכל חברי וועדת אירועים ובראשם לחברת המועצה, רינן רונן על העשייה ההתנדבותית למען הישוב ועל תרומתם החשובה."

חברת המועצה ויו"ר ועדת אירועים, רינה רונן, וחברת המועצה ויו"ר ועדת חינוך, שרון בן צור סיכמו ומסרו: "אנו מקוות שהתושבים בישוב נהנו, אנו מאחלות לכולנו שנת פעילות פורייה בשנה הבאה, אותה אנו מתכננים בימים אלה. תודה ענקית לראש המועצה, חיים געש, לגזבר ומזכיר המועצה, רן גלר, למנהלת התרבות במתנ"ס ענת אלקבץ שהינה שותפה מלאה לארגון האירועים, לכל מי שעוזר לנו באגפי ובמחלקות המועצה ובמתנ"ס, וכמובן לכל המתנדבים הרבים, לחברי וועדת אירועים, ולכם התושבים היקרים שטורחים, מגיעים, משתתפים ומייצרים יחד הווי מקומי ייחודי ומחמם לב."

מצ"ב תמונות מהאירועים השונים.

.

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

תרבות ופנאי

פארק תעשייה קיסריה – עסקים ואומנות

מבנה החממה הטכנולוגיה בחברת נילסן יארח את "לילות ושמשות" - תערוכת צילום של האמנית חנה סהר
תרבות ופנאי

להקת המחול קמע – שתי יצירות בהופעה אחת

תתארח ב-19.3 בהיכל התרבות אור עקיבא במופע מיוחד בו מארח המנהל האומנותי, תמיר גינץ, את איציק גלילי