איכות סביבה

מאירים את הגן

צילום: יח"צ

החום עולה, הקיץ בדרך ואנו יוצאים למרפסות ולגינות להרגע עם הבריזה, לארוחה משפחתית נעימה או מפגש חברים. תאורת החוץ שלנו היא נקודה למחשבה והתחברות לטרנדים העכשווים בתאורה – חסכוני וידידותי לסביבה.
הביקוש לתאורה סולארית עולה בשל החיסכון בחשמל לצד המודעות העולה לאיכות הסביבה, בקיץ הקרוב נוכל למצוא זרקורי לד רגילים או סולאריים, תאורות שביל וגן השואבות את חום השמש וכשמתחיל להחשיך מעט הן מפיצות אור שכולו איכות סביבה.

מוטי ישראלי יועץ תאורה בכיר ברשת מחסני תאורה, ריכז עבורנו מספר נקודות מפתח בתאורת הקיץ הקרוב "מדינת ישראל ברוכה במזג אוויר קיצי ברוב ימות השנה, והזמן שבו אנו נהנים מהגינה הוא בעיקר בשעות הערב, זמן בו אנו נאלצים להדליק את האור. בימים אלו – כשמחירי החשמל מאמירים, מומלץ מאוד להשתמש בתאורת גינה סולארית, הניזונה מאנרגיית השמש ולא מצריכה אותנו "לבזבז" חשמל כדי להאיר את הגינה". עוד ציין ישראלי, "אחד המרכיבים החשובים בתכנון הגינה הוא שימוש בתאורת לדים או סולארית, החוסכות משמעותית את צריכת החשמל".

מהו קסם הלד? צריכת חשמל נמוכה מאוד, אורך חיים ארוך, נורה שאינה מתחממת. הקסם הסולארי מהצד השני הוא תאורה נקייה לסביבה, לכשהטרנד יהפוך לנוהג צריכת החשמל תרד ואיתה זיהום האוויר, תאורה סולארית היא גם חיסכון בעלויות החשמל וכשמדובר בתאורה של גינה או מרפסת יש צורך להשתמש בו זמנית במספר לא קטן של גופי תאורה.

לסיכום תאורת הקיץ מנדב לנו מוטי ישראלי מספר טיפים לתאורה נכונה בגינה: אנו מזהים 3 מצבי תאורה: תאורה שימושית, תאורת אווירה ותאורת סימון. שימוש נכון בסוגי התאורה יעניק אווירה יחודית לצד חיסכון בחשמל. תאורה שימושית היא לאיזורי פעילות או ישיבה והארה שלהם, תאורת אווירה יכולה להיות עדינה ואף סולרית והיא נועדה להאיר עצים או מרחבי גינון שונים, תאורת הסימון מאירה את הכניסה לבית או שבילי הגישה בגינה.

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

איכות סביבה

גם אתם אספני סוללות?

מתקן ביתי שמעודד להתמודד עם בעיית הסוללות המושלכות לאשפה וגורמות נזק סביבתי בשל החומרים הרעילים שבסוללות
איכות סביבה

סובב סביבה

צעדת מנשה לאורך נחל חביבה סיכמה את שבוע הסביבה במועצה שהחל ביום שבת בהפנינג המסורתי בחממה בעין שמר