איכות סביבה חדרה מקומי

שר האנרגיה וראש עיריית חדרה ביקרו בחברת חשמל. על הפרק: מעקב אחר המעבר לאנרגיה נקייה

שר האנרגיה אלי כהן וראש העיר ניר בן חיים ביקרו בתחנת הכוח ״אורות רבין״, שם עקבו מקרוב על מנת להבטיח שעבודות הסבת תחנות הכוח הפחמיות ליחידות הייצור הפועלות באמצעות גז טבעי נמשכות כסדרן. הביקור נערך כחלק מהמאמץ להבטיח שהמעבר מאנרגיה מזהמת לאנרגיה נקייה יותר יתקדם כסדרו, בהתאם ליעדים שהוגדרו בהחלטת הממשלה להפסקת ייצור החשמל מפחם.

מהלך זה נחשב להיסטורי ויביא להפחתה משמעותית בזיהום האוויר באזור כולו, ובחדרה בפרט. במסגרת תהליך ההסבה, תחנות הכוח עוברות לייצור חשמל באמצעות גז טבעי במקום פחם, מהלך שעתיד לשפר את איכות האוויר ולצמצם את ההשפעה הסביבתית השלילית של ייצור החשמל המסורתי, ויש לו השפעה ישירה על בריאות הציבור. ההשקעה הכוללת בפרויקט ההסבה נאמדת בכ-1.7 מיליארד ש"ח, סכום המבטא את המחויבות של משרד האנרגיה לשינוי הסביבתי ובזכות עבודה משותפת עם גורמי המקצוע בעיריית חדרה.

כזכור, בהמשך לביקורו הקודם של שר האנרגיה בחדרה, הממשלה – בהובלת השר יחד עם ראש העיר, הביעה התנגדות וביטלה את הקמת תחנת כוח נוספת בעיר – Opc2 מתוך הבנה כי אין מקום לעוד מתקנים שיגרמו לפגיעה סביבתית.

ראש העיר חדרה, ניר בן חיים: "הסבת תחנות הכוח לגז היא צעד חשוב לשיפור איכות החיים של תושבי חדרה. מזה שנים שתושבי העיר סובלים מזיהום אוויר כתוצאה מייצור החשמל בפחם. המעבר לגז לא רק יפחית את הזיהום, אלא גם יסמל פרק חדש לעיר, בו יפסיקו לראות את חדרה כחצר האחורית של מדינת ישראל. אני מודה לשר האנרגיה אלי כהן על ההתגייסות והעמידה האיתנה לצד העיר חדרה. אנחנו נמשיך לפעול למען איכות חייהם ובריאותם של התושבים."

שר האנרגיה אלי כהן: ״מעבר תחנת הכוח בחדרה לגז טבעי היא צעד חשוב עבור תושבי חדרה והסביבה. בימים אלה אנו בעיצומן של העבודות להפסקת השימוש בפחם המזהם ומעבר כל תחנות הכוח לגז טבעי, שמספק אנרגיה הרבה יותר בריאה, לטובת כלל אזרחי ישראל. בנוסף להפחתת זיהום האוויר, השימוש בגז טבעי מוזיל את העלויות עבור צרכנים פרטיים, מפעלים ותעשייה ומגדיל את העצמאות האנרגטית של ישראל. אני מודה לידידי ראש העיר חדרה ניר בן חיים על שיתוף הפעולה, יחד נמשיך לפעול עבור תושבי חדרה.״

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

איכות סביבה

גם אתם אספני סוללות?

מתקן ביתי שמעודד להתמודד עם בעיית הסוללות המושלכות לאשפה וגורמות נזק סביבתי בשל החומרים הרעילים שבסוללות
מבט אל מקומי פרדס חנה כרכור תרבות ופנאי

הפרכוריאדע הראשונה

ביום שישי יצאה לדרך הפרכוריאדע, העדלאידע הראשונה של פרדס חנה כרכור, שעמדה בסימן המיחזור. היה שמח וצבעוני