בריאות וספורט

קבוצות התמודדות לגיל המבוגר

העלייה בתוחלת החיים מאפשרת לאנשים מבוגרים להמשיך להיות פעילים ועצמאים. אבל כאשר חלילה הם נאלצים להתמודד עם מחלה שכתוצאה ממנה הם הופכים למוגבלים בתנועה ותלויים באחרים זה משפיע על מצבם הנפשי ופוגע במוטיבציה לשיקום.woman-593456_1280-300x200 קבוצות התמודדות לגיל המבוגר

כדי לסייע לאותם אנשים שכתוצאה משינויים במצבם הבריאותי פיתחו דכאון, חרדה ואי שקט מציעים ב"הלל יפה" שירות ייחודי של קבוצות התמודדות במסגרת המרפאה הפסיכוגריאטרית, שמאפשרת להכיר בשינויים שהתרחשו, להכיל אותם תוך כדי הגברת המוטיבציה לשיקום, להעניק את התקווה הכה חשובה לניהול אורח החיים החדש.

במסגרת קבוצות ההתמודדות מתאפשרת לראשונה לאנשים שחווים שינוי בריאותי שפוגע באיכות חייהם, קבלת כלים אפקטיביים להכיל את השינוי.

ד"ר לידיה לרנר, מנהלת השירות לבריאות הנפש ב"הלל יפה": "הרעיון לעבודה או לטיפול קבוצתיים במצבי התמודדות הוכח בעבר כיעיל ביותר ומקדם בריאות נפשית וגופנית כאחת בקבוצת הגיל המבוגר. בגיל המבוגר מופיעות תגובות רגשיות נורמטיביות לגמרי הקשורות ושייכות לשינויים הפיסיולוגיים והתפקודיים המאפיינים תקופה זו של החיים. על רקע זה התמודדות עם בעיות גופניות חריפות או כרוניות מעמיקה את הפגיעות הנפשית שכבר קיימת וגורמת למעגל סגור של תגובות כפי שתואר".

השרות ניתן ללא תשלום, במסגרת המרפאה לבריאות הנפש במבוגרים של המרכז הרפואי הלל יפה, ומותנה בהרשמה מראש לקבוצה.

לפרטים נוספים ולהרשמה ניתן לפנות בטלפון 04-6335931 או בדוא"ל: limorpsy@gmail.com.

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

בריאות וספורט

נאבקים באלימות נגד נשים

אלה גולן, אחת מנשותיו של גואל רצון, שחוותה שבי פסיכולוגי וכלא רגשי. סיפרה על תהליך יציאתה לחופשי מהכת
כורכום
בריאות וספורט

כורכום – הכוכב החדש בתזונה

'כורכומין אפקט' מסייע בטיפול בדלקות שונות, עוזר בבעיות פיזיות ובאופן שוטף לתחזוקת הגוף ומערכותיו