צעד ראשון לקידום מרכז התחבורה בחדרה
מינהלת משותפת, הכולל נציגים מעיריית חדרה, מקדמת את מרכז התחבורה החדש שיוקם באנרג'י פארק, ויכלול את כל אמצעי התחבורה העירוניים והבינעירוניים
מרכז תחבורה בחדרה, הדמיה באדיבות דוברות עיריית חדרהבישיבתה האחרונה של המינהלת המשותפת לקידום מרכז התחבורה המשולב בחדרה,
עודכנו המשתתפים כי רכבת ישראל קיבלה תקציב ראשוני ממשרד האוצר בגובה של 150 מיליון שקלים.
במינהלת המשותפת משתתפים נציגים מעיריית חדרה, רכבת ישראל ומשרד התחבורה, המהווים צוותי עבודה לקידום המרכז החדש.
לדברי מהנדס העיר אינג' נועם גרייף, עיריית חדרה הוציאה היתר לתחילת הפרויקט, ובעקבותיו השלימה רכבת ישראל, בליווי יועצים המוסכמים על העירייה,
תכנון מפורט להקמת מרכז תחבורה משולב במסחר. התכנון הוצג בפני האוצר, שכאמור אישר 150 מיליון שקלים המהווים תקציב ראשוני מכלל התקציב המיועד לפרויקט, הנאמד בכחצי מיליארד שקלים.
מרכז התחבורה יוקם באנרג'י פארק, בסמוך לתחנת רכבת חדרה מערב. אל המרכז תעבור התחנה המרכזית,
במקום התחנה המרכזית הישנה הפועלת כיום במרכז העיר על שטח פרטי ומיועדת לפינוי. במקומה ייבנה פרויקט מגורים, מסחר ומשרדים כחלק מתוכנית התחדשות עירונית.
מרכז התחבורה המשולב יכלול שתי קומות, כאשר הקומה העליונה תחובר לגשר הרכבת והתחתונה למערכת הדרכים של אנרג'י פארק.
במרכז המשולב יפעלו מסוף הרכבת עם אולמות נוסעים חדישים, התחנה המרכזית עם טרמינל חדש ומרווח, מסוף מוניות,
רציפי הורדה וקליטה עירוניים ובינעירוניים, גשר הולכי רגל ציבורי, גשר הולכי רגל לרציפי הרכבת, חניונים,
כולל חניון תת קרקעי (חנה וסע), שטחי משרדים ושטחי מסחר במפלס הרחוב.
התחנה תאפשר שילוביות מיטבית במקום אחד בין הרכבת לאוטובוסים ותשפר מאד את השירות לכלל התושבים באמצעי התחבורה וההסעה.
התכנון החל אחרי תהליך של איסוף נתונים מעיריית חדרה, רכבת ישראל ומפעילי התחבורה הציבורית, על קווי נסיעה, מוצאים ויעדים,
מספר הנוסעים, העלאות והורדות וכדומה. התכנון התבסס גם על נתוני דמוגרפיה וממוצעי תחזיות לגידול דמוגרפי לשנת 2025, בחדרה, ביישובי הסביבה, ובשאר הארץ.
את התוכנית, המתוכננת בצוות משותף של העירייה עם משרד האוצר ורכבת ישראל מוביל אדריכל עוזי גורדון.
הפרויקט המורכב והייחודי זוכה לעניין רב. מיקומו בסמוך לכביש החוף ומסילת החוף, ובקרבה לצירים עירוניים מרכזיים וכביש 2,
הופכים אותו לאטרקטיבי ביותר מבחינת נגישות. המרכז צפוי לשנות את הרגלי הנסיעה בתחבורה הציבורית בעיר חדרה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית,
בין היתר מאחר שלא יהיה עוד צורך להחליף אוטובוסים בדרך לתחנת הרכבת וכן הנגישות לאוטובוסים בינעירוניים תהיה גבוהה ביותר.