מקומי פרדס חנה כרכור

פרדס חנה כרכור – תכנית ותקציב 2016 אושרו

pay-253618_640-300x225 פרדס חנה כרכור - תכנית ותקציב 2016 אושרו
צילום: PIXABAY

מליאת מועצת פרדס חנה כרכור אשרה ברוב קולות את תכנית העבודה לשנת 2016 ואת התקציב השנתי ליישומה של התכנית המקיפה מגמת הגידול נמשכת- התקציב לשנת 2016 עומד על למעלה   מ-220 מיליון ₪ והוא גדול בכ- 16,859,000 מהתקציב השנתי אשתקד

ביום חמישי האחרון אשרה מליאת מועצת פרדס חנה כרכור ברוב קולות את תכנית העבודה לשנת 2016 ואת התקציב השנתי (הרגיל והבלתי רגיל) הנגזר מתכנית העבודה. תקציב הרשות לשנת 2016 עומד על למעלה מ-220 מיליון ₪ והוא גדול בכ-16,859,00 מהתקציב השנתי אשתקד.

ראש המועצה, חיים געש, ציין כי "הגידול בתקציב השנתי מבטא את מגמת הצמיחה והפיתוח אותה אנו מקדמים בישוב." על פי געש : "תכנית העבודה השנתית מבטאת את החזון היישובי ומכילה יעדים ומטרות כפי שפורטו בתוכניות העבודה של אגפי ומחלקות הרשות. מטרות העל שעמדו בפני הנהלת הרשות הינם פיתוח הישוב, הרחבת סל השירותים ושיפור השירות לתושב."

ראש המועצה הודה לגזבר ומזכיר המועצה, רן גלר, ולכל מנהלי האגפים והמחלקות במועצה על גיבוש תכנית העבודה היסודית לשנת 2016. געש ציין כי: " יישום תכנית העבודה מתבצע תוך שמירה על פעילות תקציבית מאוזנת. גם שנת 2015 הסתיימה באיזון תקציבי, שנה עשירית ברציפות."  על פי געש: " אנחנו נכנסים לשנת 2016 בתנופת עשייה ופיתוח. אנו פועלים במרץ לקידום הצמיחה ,קידום החינוך, איכות הסביבה, חידוש תשתיות וכמובן הרחבת סל השירותים. השנה גם ניהול משק המים והביוב הינו חלק מתכנית העבודה, וגם בתחום זה נשקיע נפתח, נשפר ונחדש למען התושבים."

השנה כבשנים קודמות נושא החינוך עומד בראש סדר העדיפויות והוא זוכה לאחוז גבוה מהתקציב השנתי (החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי) . התקציב השנה הוגדל בכ-3 מיליון ₪ וזאת בנוסף לתקציב המופנה להרחבת מוסדות החינוך בישוב בשנה זו. מערכת החינוך המקומית זכתה בשנה הקודמת בפרס חינוך ארצי (לשנת תשע"ה) ובכך להכרה ארצית באיכותה הגבוהה ובהיותה פורצת דרך ומובילה. יעדי מערכת החינוך המקומית לשנה זו הינם המשך ישיר לפעילות האגף בשנים האחרונות למען תלמידי הישוב- ליצור מערכת שתהווה אבן שואבת לכל התלמידים בישוב, להטמיע תרבות של מצויינות ערכית, לימודית וחברתית, להבנות מערכת חינוך מובילה, איכותית ופורצת דרך ולהעלות את רמת ההישגים הלימודיים והאקלימיים ביישוב. גם השנה יינתן דגש לתוכניות פדגוגיות חדשניות לחינוך טכנולוגי איכותי ולחינוך חברתי-ערכי בכלל מוסדות החינוך בישוב.

תקציב הפיתוח השנה עומד על כ-60 מיליון ₪. מתוכננת בנייתם של כ-10 גני ילדים חדשים, 10 כיתות לימוד בתיכון החקלאי ו6 כיתות לימוד נוספות בבית הספר "שדות".

אחד הפרויקטים הגדולים בתכנון לשנה הקרובה הוא פיתוח מרכז המושבה. על פי התוכנית כ-3 מיליון ₪ יוקצבו לפיתוח וקידום מרכז המושבה- הרחבה ושיפוץ החנויות והשקעה בקידום התוכנית להפיכת השוק הישן למתחם תרבות ופנאי שוקק חיים. על פי התוכנית ישופצו חזיתות החנויות הפונות לשוק הישן וכן ישודרגו על מנת להפוך את המקום לסביבה עסקית נרחבת מפותחת ומזמינה עבור קהל המבקרים והקונים. גם הכיכר העירונית (במרכז הישוב בין רחוב הדקלים לרחוב הבנים) זוכה להשקעה השנה והיא משופצת ומעוצבת על פי הצביון הייחודי המקומי.

השקעה תקציבית נרחבת מיועדת לניהול מערכת המים והביוב המקומית. תקציב בן כ- 30מיליון ₪ מופנה למטרה זו. זוהי למעשה השנה הראשונה המלאה בה הרשות המקומית תנהל את משק המים בישוב. המשק הועבר לניהול הרשות במהלך שנת 2015 ובחודשים האחרונים נערכה המועצה לארגון ותכנון פעילות מסודרת גם בנושא זה. על פי תכנית העבודה המועצה תפעל לשדרג ולפתח את התשתיות הישנות במים ובביוב ולהמשיך לייעל ולשפר את השירות הניתן לתושב.

גידול בתקציב ניכר אף בסל השירותים המוניציפאליים לתושב. הגידול בן כ-2 מיליון ₪ כולל השקעה במגוון שירותים לתושבים- איסוף פסולת, גזם  ועוד. בנוסף, על פי היעדים שהוגדרו לשנה זו בכוונת המועצה לייצר בסיס לאמנת שירות של המועצה כלפי תושביה וכן שיפור וייעול הטיפול בפניות התושבים למוקד 106.

גזבר ומזכיר המועצה, רן גלר ביקש להודות לחשבת המועצה , רו"ח אורלי ירדן ולמנהלי האגפים והמחלקות במועצה על ההשקעה והסיוע בגיבוש תכנית העבודה. גלר  הוסיף כי "תהליך גיבוש תכנית העבודה מגלם תכנון ארוך טווח, לצד הפקת לקחים מניסיונם המקצועי הרב של עובדי הרשות. היעדים והמטרות המוצגים במסגרת תכנית העבודה הנוכחית נגזרים מהחזון היישובי, ומהווים שלב חשוב נוסף בהגדרת צביונה העתידי של פרדס חנה כרכור, אופן התפתחותה וצמיחתה."

גלר ציין והדגיש כי "גם השנה חל קיטון במענק האיזון לישוב, ולמרות זאת הצלחנו להגדיל ולהרחיב את סל השירותים לתושבים. תכנית העבודה היא רק נקודת הפתיחה, חשוב להדגיש כי אנו עושים מאמץ יומיומי לעמוד ביעדים ולהמשיך ולהעניק לתושבים את השירות האיכותי והטוב ביותר שניתן. סל השירותים העירוני נרחב, מושקע מותאם לתושבים שלנו והוא בנוי כך שיספק מענה הולם וראוי לצרכים השונים. "

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

מבט אל מקומי פרדס חנה כרכור תרבות ופנאי

הפרכוריאדע הראשונה

ביום שישי יצאה לדרך הפרכוריאדע, העדלאידע הראשונה של פרדס חנה כרכור, שעמדה בסימן המיחזור. היה שמח וצבעוני
חדרה מקומי

גשר לפערים תרבותיים

בספרו "ראש וראש" מתאר דניאל בלטה את תרבותם של עולי אתיופיה והמפגש עם המנטליות הישראלית
ניתן ליצור איתנו קשר בערוצים הבאים