נשים וסטייל

עושות עסקים

מאת מיה ישראלי

"החזון שלי ש-50% מהעסקים בארץ יהיו בבעלות נשים", כך מקווה מורן אלויה, היזמת והמנכ"לית של עמותת "פרויקט עסקית –יזמות נשים" ששמה לה למטרה קידום נשים עצמאיות ויזמות נשים בכלל.

שנה לאחר שהפרויקט החשוב הזה נוסד הוא הפך לעמותה רשמית – בספטמבר 2014, וכבר מונה 250 נשים החברות בעמותה ו-3,500 משתתפות אקטיביות בקבוצת הפייסבוק שמנהלות דיונים, משתפות, לומדות ומסייעות ביצירת קשרים. כמו שרק נשים יודעות לעשות.

צילומים: בלה שחר הלל

מדובר במיזם ראשון מסוגו בארץ שמטרתו לקדם נשים עצמאיות מאזור השרון ולתת בידן כלים מעשיים שיסייעו להן לפתוח עסק – החל ממיתוג ושיווק וכלה בייעוץ פיננסי ומשפטי. המיזם הוא התנדבותי וללא מטרת רווח.

מורן, יועצת עסקית לתחום המזון ואמא לשניים, הקימה את המיזם יחד עם חברתה הילה נועם, צלמת ומעצבת גרפית, שתיהן מחדרה. יותר מאוחר הצטרפו 3 מתנדבות נוספות – סיגל שי, מומחית לשיווק שמשמשת כגזברית ומנהלת אדמיניסטרטיבית בעמותה, בלה שחר הלל, צלמת משמשת כמנהלת תחום הנטוורקינג בעמותה, ואלה שחר, יזמית שמשמשת כמנהלת תוכן וגיוס חסויות לעמותה.

"כיזמת ראיתי ובדקתי שיש מעט מאוד יזמיות נשים", מספרת מורן. "מתברר שרוב היזמיות מבולבלות וחסרות ידע עסקי. זיהינו את הצורך הזה וכך נולד הרעיון להקים גוף של נשים למען נשים. התחלנו באזור השרון הצפוני במפגשים קטנים של 20-30 נשים בהן דיברנו על הקשיים שלנו כנשים עצמאיות וזה הולך וגדל מדי חודש".

unnamed53-225x300 עושות עסקים
מורן אלויה. מנכ"לית עסקית
ההחלטה על הקמת עמותה המיועדת לנשים בלבד, התקבלה לדברי מורן, בשל העובדה שקיימים הבדלים בין נשים לגברים בהתנהלות העסקית. נשים מחפשות הכוונה וחשובים להן השיתוף והתמיכה ההדדיים, בעוד שגברים אוהבים לעשות הכל לבד ולא מודים שהם צריכים תמיכה. נשים לעומת זאת זקוקות לתוספת של ביטחון ואומץ לפני פתיחת עסק ולא תמיד זוכות לתמיכה מהבית.

"נשים חשות בודדות כשהן יוצאות לעצמאות", מדגישה מורן, "כל הביטחון יורד, וגם יש חוסר תמיכה מהסביבה לנשים. כעצמאיות הנשים צריכות להתמודד עם אתגרים עסקיים ולכן העצמה היא עסקית בראש ובראשונה אבל גם העצמה נשית. אנחנו נותנות מענה לדברים שנשים מתמודדות איתם – התייחסות לכסף והערכה עצמית, דרך ספקים ושיווק שפחות נוח. יש שיתוף וביחד, יש גם חברות מעבר לקבוצה, יש כבר עסקים משותפים ויש ערך".

בשונה מקבוצות הנטוורקינג הקיימים לעסקים, שבנויים בעיקר על הצגה עצמית ב-60 שניות בתקווה לקבל הפניות, בעסקית הגישה היא לימודית. מדובר במפגשים עם תוכן, בהן הנשים לומדות לעשות נטוורקינג, ומקבלות כלים כדי להיות תותחיות נטוורקינג.

המיזם מציע לנשים מגוון פעילויות: פעם בחודש מתקיים כנס שכולל הרצאה בתחום מסוים בהתאם לנושא החודש של הפרויקט, כמו שיווק באינטרנט, מכירות, תוכנית עסקית. מדי חודש נערכת סדנא מעשית המהווה המשך ישיר לכנס ועוסקת בנושא החודש של הפרויקט. הסדנאות מעניקות כלים יישומיים וחווייתיים.

unnamed43-300x126 עושות עסקים
צוות העמותה

בנוסף, פועלות 4 קבוצות נטוורקינג – עסקית בוקר ועסקית ערב הנפגשות אחת לחודש באזור פרדס חנה חדרה. בכל קבוצה משתתפות כ-30-35 חברות קבוצה וניתן לארח משתפות שאינן רשומות. חברות עמותה משלמות 190 ₪ לשנה דמי חברות ונכנסות לכנסים ולסדנאות בחינם. מי שאינה חברה תשלם 50 ₪ לכנס ו-80 ₪ לסדנא. כמו כן חברות עמותה יכולות לקבל הנחות במגוון בתי עסק.

לעמותת פרויקט עסקית חזון ברור ומוגדר. "אנו רואות לנגד עינינו יותר ויותר עסקים בבעלות נשית, משגשגים ופורחים", אומרת מורן. "אנו מאמינות שעל מנת להגיע להצלחה עסקית יש צורך בלמידה בלתי פוסקת, שיתוף ותמיכה קבוצתית נרחבת ובטחון בדרך. את כל אלו אנו מספקות באמצעות מפגשי הפרויקט מידי חודש.

IMG_7563-300x200 עושות עסקים"אני מקבלת הרבה תגובות מנשים שקיבלו ומקבלות הרבה מהקבוצה. זה נותן דרייב להתקדם, ואכן הרבה מהעסקים צמחו והתחילו לשגשג. הפרויקט תורם להן בדברים שהיה להן קשה להגיע לבד".

ההצלחה של הפרויקט ברמה המקומית גורמת להן לרקום תוכניות לעתיד. "התוכנית היא להתרחב לכל הארץ. אנחנו מאוד מקוות שהפרויקט יגדל ויהפוך לארצי". גם אנחנו.

אם אתן רוצות לדעת עוד כנסו:

לאתר http://iskit.org.il/

ולקבוצת הפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/iskit/?fref=ts

 

 

 

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

נשים וסטייל

צבעוניות מגוונת

'לורד קיטש' מציג קולקציה מגוונת של פריטי בייסיק נשיים לצד מערכות לבוש קלאסיות ואלגנטיות
נשים וסטייל

יום הרוכבת

מאות רוכבות אופני שטח מרחבי הארץ יוצאות לשטח במטרה להעלות את המודעות לסרטן השד וחשיבות הגילוי המוקדם