חדרה מקומי

נותנים יד לניצולי השואה

השנה מציינים 70 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה תחת הכותרת: "כאב השחרור והחזרה לחיים". עצוב שחלק מהניצולים, שהולכים ומתמעטים, לא זוכים לסיים את חייהם בכבוד.

unnamed1-300x200 נותנים יד לניצולי השואה

עמותת "אביב לניצולי שואה", שפועלת למיצוי זכויות של ניצולי שואה, הובילה מיזם של ראשי רשויות למען ניצולי שואה. העמותה גייסה ראשי ערים ומועצות מקומיות שהתאחדו בקריאה: "נותנים יד לניצולי השואה – כל ניצול שואה זכאי לחיות בכבוד וברווחה". כאות הזדהות עם 180,000 ניצולי השואה החיים כיום בישראל. 16 ראשי רשויות, ביניהן גם ראש עיריית חדרה, חתמו על הקיר בטביעת ידם בצבע צהוב.

עמותת "אביב לניצולי השואה", שפועלת מזה שמונה שנים, מעניקה סיוע משפטי לניצולי השואה ובני משפחתם ללא תשלום, כדי שיוכלו לקבל את הזכויות וההטבות המגיעות להם על פי חוק. מימוש הזכויות המגיעות לניצולים יכול להוות את ההבדל בין עוני לחיים בכבוד וברווחה. העמותה מפעילה, בשיתוף ארגון אש"ל ג'וינט ורשויות מקומיות את פרויקט "נקודות זכות" – מרכזי סיוע בקהילה, המנגישים את השירות לניצולי השואה באותן ערים. במסגרת הפרויקט אמורות לפעול 14 נקודות זכות, עד כה נפתחו שמונה נקודות זכות בערים שונות. לקראת יום השואה, קוראת העמותה לציבור להצטרף לראשי הערים, להושיט יד לניצולי השואה ולהעניק להם את התחושה כי הם לא לבד.

ראש העיר, צביקה גנדלמן, בן ליוצאי שואה, הדגיש את החשיבות בשמירה על זכויותיהם של הניצולים והענקת התחושה שאינם לבד, אך בעיקר להעביר להם את המסר שלנצח נזכור ונזכיר את קורבנם, ולא נניח לעולם לשכוח את זכר שישה מיליון היהודים שניספו בשואה.

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

מבט אל מקומי פרדס חנה כרכור תרבות ופנאי

הפרכוריאדע הראשונה

ביום שישי יצאה לדרך הפרכוריאדע, העדלאידע הראשונה של פרדס חנה כרכור, שעמדה בסימן המיחזור. היה שמח וצבעוני
בריאות וספורט חדרה

הילד היפראקטיבי? תנסו אומנויות לחימה

האימונים משפרים את יכולותיהם של הילדים בכל תחומי החיים, ובעיקר בבניית ביטחון עצמי ובחיזוק המוטיבציה בלימודים