חינוך

מוקירים את המורים

זו השנה השלישית שמשרד החינוך מפרסם את רשימת בתי הספר התיכוניים שזכו בתגמול כספי בגין שיפור בהישגיהם הערכיים, חברתיים והלימודיים. השנה הרשימה כוללת 261 בתי ספר, ועובדי ההוראה שמלמדים בהם יזכו לתגמול כספי חד פעמי שנע בין 3,000–8,000 ₪ למורה (בהתאם להישגי בתי הספר, מחולקים לארבע דרגות).

unnamed19-300x169 מוקירים את המורים
בי"ס חקלאי בפרדס חנה כרכור
בין הקריטריונים לקבלת הערכה והוקרה אלו, עומדים נושאים לימודיים, כגון: שיפור הישגים, עליה במספר הזכאים לתעודת בגרות, תעודות בגרות איכותיות בבית הספר, הצטיינות במקצועות מדעיים ומתמטיים, שמירה על טוהר הבחינות. קריטריונים חברתיים כגון מניעת נשירה של תלמידים. קריטריונים ערכיים כגון קליטת תלמידי חינוך מיוחד, שיעור הגיוס לצה"ל, שיעור המתנדבים לשנת שירות ותרומה לקהילה.

יודגש, כי הקריטריונים לתגמול מכוונים לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר. התגמול הדיפרנציאלי מחושב על פי אחוז השיפור שביצעו בתי הספר ביחס לשנה הקודמת ועל פי אחוז השיפור שהם קידמו את תלמידיהם ביחס לרמתם. הדגש ניתן על שיעור השינוי ולא רק על הציון הסופי.

ברשימת ביה"ס הערכיים נכללים גם 9 בי"ס תיכוניים מאזורנו. בדרגה הראשונה נמצאים: "ישיבת בנ"ע בית שמואל" בחדרה, "אולפנת אור עקיבא" ו"תיכון עתידים" באור עקיבא. המורים בבתי ספר אלו יקבלו תגמול בסך 8,252 ₪.

banner11-300x140 מוקירים את המורים
בי"ס גוונים
בדרגה השנייה כלולים: "אורט השומרון" בבנימינה, "אולפנת בנ"ע" כפר פינס, "חקלאי" בפרדס חנה כרכור ו"גוונים" במועצה אזורית מנשה. המורים בבי"ס אלו יקבלו תגמול בסך 6,189 ₪.

בדרגה השלישית נמצא "תיכון חדרה", והמורים יקבלו 4,126 ₪ תגמול מיוחד. ואילו בדרגה הרביעית זכה "ממ"ד אלישבע לבנות" בפרדס חנה כרכור. וכל מורה יקבל 3,094 ₪.

סך התקצוב לכלל בתי הספר נאמד ב-50 מיליון שקלים. מתוך כ-660 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף, זכו כאמור 261 בתי ספר לתגמול שיינתן לצוות החטיבה העליונה. מדובר ב-40% של בתי הספר שהשיגו את ההישגים הטובים ביותר.

שר החינוך, נפתלי בנט בירך את בתי הספר הערכיים: "ערכים לא פחות חשובים מציונים, וזה המסר שהעברנו כאן. אנחנו רוצים שהבוגרים שלנו יהיו אזרחים טובים יותר, ערכיים יותר ומוסריים יותר. אנחנו שואפים שבתי הספר שלנו יהיו מצוינים בלימודים אבל גם מצטיינים בהתנדבות, בתי ספר שמחנכים את תלמידיהם לקבל ולכבד את האחר, מונעים נשירה ומקדמים את התלמיד על פי צרכיו".

רחל מתוקי, מנהלת המחוז הוסיפה: "התגמול הדיפרנציאלי הוא ההזדמנות להוקיר את צוותי החינוך על פעילותם לחינוך לערכים, לגיוס לצה"ל או לשירות אזרחי או לאומי, על חינוך לטוהר הבחינות ולהגינות ולתרומה לחברה. התגמול הדיפרנציאלי מתגמל בתי ספר הקולטים תלמידים ממגוון רקעים רחב, ושפועלים למניעת נשירה וקידום התלמיד על פי יכולותיו ולא רק במימד של זכאות לבגרות. משרד החינוך מתגמל מורים על מצוינות לימודית ועידוד לומדים ללמוד מקצועות מוגברים. על הוראה איכותית והוראה מוגברת של מקצועות מדעיים והומניסטיים".

ראש מועצת פרדס חנה כרכור, חיים געש, ציין כי: "אנו גאים ומברכים את צוותי החינוך, מנהלי בתי הספר ד"ר ליאור אבימן וגב' ריקי בוגנים ומנהלת אגף החינוך בישוב, אילנה זגול, על הכרה זו באיכות העבודה החינוכית. החינוך עבורנו וההשקעה בדור הצעיר, דור העתיד הינו ראשון במעלה. החזון החינוכי היישובי משלב בין הישגיות ומצוינות לצד השקעה מתמדת בערכים, בכישורי למידה ובהטמעת מנהיגות ותרומה לחברה ולקהילה כדרך חיים".

לדברי מנהל בית הספר החקלאי, ד"ר ליאור אבימן: "ללא ספק, בית הספר החקלאי ברנקו וייס פועל בערוצים שונים על מנת להעלות את רמת ההישגים הלימודיים מבלי לוותר על יכולת ההכלה, התקשורת החיובית והמעצימה בין תלמידים ומורים ובעיקר העלאה מתמדת של תחושת השייכות וגאוות ההשתייכות של התלמידים והמורים".

אשתקד ניגשו 400 מתלמידי תיכון חדרה לבגרות, 86 אחוזים מהם עברו את המבחנים בהצלחה ונמצאו זכאים לתעודה הנכספת. המספר הזה גבוה הן ביחס להישגים של בתי הספר התיכון האחרים בעיר והן ביחס לממוצע הארצי שעומד על 58.7 אחוזים.

מנכ"ל תיכון חדרה ד"ר אריה לוקר: "אני גאה מאוד בעובדה שבשני הקמפוסים שלנו בעיר לא נרשמה נשירה של תלמידים במהלך השנה. מספר הניגשים לבגרות ואחוזי הזכאים הם בהחלט מרשימים. אנחנו עובדים קשה מאד במהלך השנה כדי לקדם כל תלמיד בדרך המתאימה עבורו, לעודד את התלמידים לגלות מעורבות חברתית ולתרום לקהילה, וזו הזדמנות בשבילי להגיד תודה למורים ולמנהלים שבזכות ההשקעה הרבה שלהם התלמידים שלנו זוכים להישגים. הפרס ממשרד החינוך הוא יפה ואני מברך על כך, אבל עם כל הכבוד הפרס האמיתי של כולנו הוא בהצלחה של התלמידים שלנו בשטח".

 

 

 

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

חינוך

פרס החינוך לפרדס חנה

המועצה קיבלה 100 אלף ₪ להשקעה בפרויקטים חינוכיים
חינוך

שוב חילופי מנהלים באגף החינוך בחדרה

לאה אבוטבול הודיעה על יציאה לחופשה ללא תשלום
ניתן ליצור איתנו קשר בערוצים הבאים