בריאות וספורט

האמנה הוורודה: אבחון מוקדם של סרטן השד – גם במקומות העבודה

לקראת חודש המודעות הבין-לאומי למאבק בסרטן השד
ההסתדרות, תנועת נעמת ועמותת “אחת מתשע” מציגות יוזמה חדשה שנועדה להגביר מודעות לחשיבות האבחון המוקדם ולתמוך בעובדות שמתמודדות עם המחלה 

לקראת חודש המודעות הבין-לאומי למאבק בסרטן השד, אשר חל בחודש אוקטובר, חתמו ההסתדרות ותנועת הנשים של ישראל – נעמת על אמנה משותפת עם עמותת “אחת מתשע”. האמנה הוורודה, אשר נחתמה על ידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר נעמת חגית פאר, ומנכ"לית עמותת “אחת מתשע” טלי רוזין, כוללת התחייבות משותפת של הצדדים לפעול להעלאת המודעות של עובדות ועובדים לחשיבות האבחון המוקדם של סרטן השד, ולהעניק תמיכה לעובדות שמתמודדות עם המחלה, למחלימות ולבני משפחותיהן. אמנה זו תופץ בחודש הקרוב לאיגודים מקצועיים ולכלל ועדי העובדים בהסתדרות, מתוך שאיפה שעקרונותיה יאומצו על ידי אלפי מקומות עבודה בישראל.

עמותת "אחת מתשע", שפועלת כבר יותר משלושה עשורים, היא העמותה היחידה בארץ שמתמקדת בסרטן השד בלבד, ופועלת להעלאת המודעות ולקידום האבחון המוקדם של המחלה, מלווה מתמודדות ומחלימות וגוף ידע מוביל בתחום.  כחלק משיתוף הפעולה של העמותה עם נעמת וההסתדרות, "אחת מתשע" תספק לכלל מקומות העבודה שיצטרפו לאמנה, כלים מעשיים להעלאת המודעות ולניהול פעילויות הסברה בנושא.

כמו כן, "אחת מתשע" תפתח מענים ייעודיים לעובדות ולעובדים, ותעניק מגוון שירותים לאלו ביניהם שיאובחנו עם סרטן השד. סל השירותים שניתן יהיה לקבל במקומות העבודה באמצעות "אחת מתשע" יכלול בין היתר: ליווי על ידי מתנדבת-מחלימה בעלת פרופיל דומה; סיוע במיצוי זכויות על ידי עורכת דין; סבסוד של 20 טיפולים רגשיים והשתתפות בקבוצת תמיכה ייעודית למחלימות. בכל מקרה שעובד או עובדת יחלו במחלה אונקולוגית אחרת, עמותת "אחת מתשע" תסייע להם ליצור קשר עם עמותה תומכת.

לצד קידום פעילות ההסברה במקומות העבודה, ההסתדרות, נעמת וכלל הוועדים שיצטרפו לאמנה יפעלו כדי להכניס להסכמים הקיבוציים סעיף שיאפשר לכל עובדת שמעוניינת בכך, להיבדק אחת לשנה על ידי כירורג/ית שד שיגיע למקום העבודה. השירות יינתן במימון המעסיק והעובדת תקבל לידיה סיכום של הבדיקה הרפואית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אמר במעמד החתימה כי "עוצמתם של איגודים מקצועיים ושל ועדי העובדים בהסתדרות, יכולה לשמש כבסיס לשינוי אמיתי. החל בדרישה לשלב בהסכמים קיבוציים סעיף שמנגיש את הבדיקות במקומות העבודה, ועד היכולת של הוועדים לרתום לכך לא רק את ציבור העובדות והעובדים, אלא גם את המעסיקים וההנהלות. אבחון מוקדם של סרטן השד מעלה באופן משמעותי את סיכויי הריפוי, מפחית את שיעורי התמותה ובמקרים רבים מאפשר טיפול פחות פולשני. המעורבות של ההסתדרות ושל נעמת והתמיכה המקצועית החשובה שיעניק הצוות של "אחת מתשע" – יעזרו להציל חיים".

יו״ר נעמת חגית פאר אמרה: ״שיתוף הפעולה החדש עם ההסתדרות והוועדים להעלאת המודעות מהווה מכפלת כוח במאבק בסרטן השד. אין ספק כי הנגשת המידע בדבר חשיבות האבחון המוקדם ומתן התמיכה לנשים עם סרטן השד היישר אל מקומות העבודה של מאות אלפי נשים יגדיל מאוד את מעגל הנבדקות ויסייע במניעה ובאבחון מוקדם ומציל חיים״

מנכ"לית עמותת אחת מתשע טלי רוזין ציינה: "עמותת אחת מתשע גאה להוביל מהלך חברתי שמטרתו הצלת חיים. התגייסותם של נעמת וההסתדרות היא אבן דרך משמעותית בהעלאת המודעות לאבחון מוקדם. שאלון הערכת הסיכון, שהוא חלק  מהאמנה, יעלה את המודעות גם לצורך בהתאמה אישית של בדיקות תקופתיות".

מערכת השרון הצפוני

About Author

יש לך מה להגיד על הכתבה? אפשר לצרף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

בריאות וספורט

נאבקים באלימות נגד נשים

אלה גולן, אחת מנשותיו של גואל רצון, שחוותה שבי פסיכולוגי וכלא רגשי. סיפרה על תהליך יציאתה לחופשי מהכת
כורכום
בריאות וספורט

כורכום – הכוכב החדש בתזונה

'כורכומין אפקט' מסייע בטיפול בדלקות שונות, עוזר בבעיות פיזיות ובאופן שוטף לתחזוקת הגוף ומערכותיו
ניתן ליצור איתנו קשר בערוצים הבאים