כמה עולה נסיעה באוטובוס?
מסתבר שתושבי הפריפריה משלמים מחיר חסר תקדים של עד 230% יותר לקילומטר עבור נסיעה בתחבורה הציבורית לעומת תושבי ערי המרכז, זאת על פי ארגון "תחבורה היום ומחר".
זה לא סוד שהתחבורה הציבורית בישראל תקועה, כמו גם הרפורמה לשינוי מבנה התעריפים. תוסיפו לכך את העובדה שלמרות הירידה התלולה במחירי הדלק והנפט בעולם לא חלה כל הוזלה במחירי התחבורה הציבורית, כך שלמעשה בעלי רכב פרטי נהנים מההוזלה ואילו הנוסעים בתחבורה הציבורית ביום יום משלמים את המחיר.
תמר קינן, מנכ"לית אירגון תחבורה היום ומחר, קוראת לשר התחבורה, ישראל כץ, ולראשי משרדו להכנס לעובי הקורה בנושא זה.
העובדות בשטח מדברות בעד עצמן. מבדיקה השוואתית שערכה קבוצת "פרלמנט צעירי הצפון" במספר קווי אוטובוסים התגלה שהתשלום לקילומטר נסיעה נע בין 26 אגורות לק"מ בקו תל אביב–חיפה ועד ל-86 אגורות בקו חצור הגלילית–כרמיאל. כלומר פער של 230% לרעת תושבי הצפון!
אז בפועל הרפורמה מתנהלת בקצב הפוליטי של מדינת ישראל, כך גם השינוי וההוזלה במחיר. וכך ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית, שהוא מחתך מעמד הביניים ומטה, משלם את המחיר מידי יום.